۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵

ایمانی پور مطرح کرد؛

بازتعریف تحول دیپلماسی فرهنگی دردستورکار سازمان فرهنگ و ارتباطات

بازتعریف تحول دیپلماسی فرهنگی دردستورکار سازمان فرهنگ و ارتباطات

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت این‌سازمان در دوره دهم مدیریت خود با تعریف چرخش‌های پنج گانه به بازتعریف تحول در عرصه دیپلماسی فرهنگی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، صبح روز ۳۱ تیر در جمع مدیران فرهنگی کشور، بازآرایی تحول در عرصه دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور را روایت کرد.

مرکز آموزش مدیریت دولتی برای انتقال تجربه‌های مدیران، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان «روایت یک تجربه» کرده تا مدیران دولتی، تجربه‌های دوران مسئولیت خود در سازمان‌ها و نهادها را برای مدیران جوان، تشریح و تببین کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور با حضور در مرکز آموزش مدیریت دولتی، راوی بازآرایی تحول در عرصه دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور بود.

وی با بیان اینکه ایده تشکیل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ابتکار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ۱۰ تیرماه ۱۳۷۴، تحول در دیپلماسی فرهنگی و عمومی بود، گفت: تغییرات جهانی ورود به گام دوم انقلاب اسلامی، فاصله گرفتن از منویات معظم له، بروز تغییرات در روش، ابزار و مخاطب و قوت گرفتن کنشگران غیر حاکمیتی ضرورت بازآرایی تحول را اجتناب ناپذیر کرده بود.

وی افزود: از این رو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره دهم مدیریت خود با تعریف چرخش‌های پنج گانه به بازتعریف تحول در عرصه دیپلماسی فرهنگی پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور تحول از سازمان اداری به نهاد انقلابی، تحول از سازمان تصدی گری به قرارگاه تنظیم گر، تحول از سازمان غیر اخلاق به سازمان دانش بنیان و خلاق، تحول از تمرکز بر کنشگران حاکمیتی به کنشگران مردمی و بومی و تحول از روش‌های کم اثر به فعالیت‌های مؤثر پر مخاطب و بنیادی را چرخش‌های پنج گانه تحول در عرصه دیپلماسی فرهنگی دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور در ادامه، ضمن برشمردن خدمات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیران و رایزنان پیشین این سازمان، انتخاب مدیران و رایزنان تراز انقلاب را از ویژگی‌های دوران تحول برشمرد.

همچنین در این نشست که حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی، محمدرضا بهمنی معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی و رضا ملکی رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و میری، رئیس مرکز مدیریت آموزش دولتی حضور داشتند، حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که با توجه به اهمیت موضوعات مطروحه مقرر شد ادامه مباحث در نشست دیگری ارائه شود.

کد خبر 5843940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha