۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹

رئیس سازمان دارالقرآن کریم مطرح کرد؛

تربیت ۵ میلیون حافظ موضوعی قرآن طی پنج سال آینده در کشور

تربیت ۵ میلیون حافظ موضوعی قرآن طی پنج سال آینده در کشور

ساری- رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: طبق سند برنامه هفتم توسعه، پنج میلیون حافظ موضوعی قرآن کریم طی پنج سال آینده تربیت می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی تقی زاده صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه ۹ هزار مؤسسه و خانه قرآن در کشور داریم، گفت: از این تعداد ۹۰۰ مؤسسه و خانه قرآن در مازندران فعال است.

وی به اشاره به دغدغه‌ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در دوره جدید سعی شده رویکردهای جدیدی را در زمینه قرآن دنبال کنیم.

وی با اظهار اینکه متأسفانه نسبت درستی با حقیقت قرآن نداریم، گفت: این درحالی که حقیقت زنده پویا و جاری در زندگی است و باید برای فعالیت‌های قرآنی مردم نیز وارد میدان شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به فعالیت‌های قرآنی گفت: مقام معظم رهبری در حوزه قرآن ورود جدی داشته‌اند و در منظومه فکری معظم الله تلاوت قرائت و حفظ قرآن جایگاه ویژه‌ای دارد و ایشان آن را مقدمه‌ای برای انس با قرآن می‌دانند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم انس و تدبر قرآن کریم را امری مهم بر شمرد گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کل جامعه باید به تدبر به قرآن سوق پیدا کند.

حجت الاسلام تقی زاده حفظ موضوعی قرآن را مقدمه‌ای برای حفظ ترتیبی قرآن کریم دانست و آن را مقدمه‌ای برای جهاد تبیین برشمرد و گفت: در سند برنامه هفتم توسعه بندی اضافه شد تا در ۵ سال آینده ۵ میلیون نفر حافظ حفظ موضوعی قرآن کریم تربیت شوند و این طرح در کمیسیون موافقت شده است.

وی نقش حوزه را در ترویج فرهنگ قرآنی مهم برشمرد و از عقد تفاهم‌نامه‌ای با حوزه خبر داد و گفت: با کمک حوزه قرار است در هر حوزه علمیه یک دارالقرآن ایجاد شود و برای ۴۰۰ مسئول قرآن دوره آموزشی برگزار می‌شود.

کد خبر 5844041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha