۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱

امام جمعه ایلام:

امام حسین (ع) چهره درخشانی در تاریخ بشریت است

امام حسین (ع) چهره درخشانی در تاریخ بشریت است

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: امام حسین (ع) چهره درخشانی در تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر یکشنبه در جمع کارکنان انتظامی استان در این باره گفت: همه ائمه چراغ هدایت و کشتی نجات هستنند اما در امام حسین (ع) ویژگی‌هایی است که خیلی سریع‌تر و راحت تر انسان‌ها را به مسیر هدایت می‌کند.

وی اضافه کرد: با وجود قرن‌ها از حادثه کربلا یک وابستگی قلبی به امام حسین (ع) در دل مومنان ایجاد شده و این عشق و علاقه همواره گسترش پیدا می‌کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بالاترین مژده برای مومنان روئیت ائمه معصومین و مرگ آسان است، بیان کرد: برابر روایتی از امام صادق (ع)، اگر مومنان در عزای ائمه محزون و در شادی‌های آنان شاد باشند مشمول رحمت الهی و در قیامت با ائمه محشور خواهند شد.

حجت الاسلام کریمی تبار شاخص حیات و معیار را امام حسین دانست و گفت: هر کسی با امام حسین و دوستان او دوست و با دشمنان امام حسین دشمن باشد، مشمول رحمت الهی خواهد شد و اینکه با کاروان حسینی همراه شوید و حسینی باشید خیلی ارزشمند است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات پلیس در مقوله برخورد با بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی پلیس به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه نقش آفرینی می‌کند ودر مقابله با هجمه‌های دشمن می‌ایستد یک قدم عملی در راه امام حسین (ع) برمی دارد.

وی با بیان اینکه تفاوت انسان و حیوان در پوشش اوست، گفت: فرهنگ غربی با ترویج بی بند و باری به دنبال این است که انسان با بدن نمایی شبیه حیوان باشد و به دنبال آن آرامش روانی جامعه مسلمین را به هم بریزد.

کریمی تبار با اشاره به اینکه رویکرد جدید غرب نابودی کانون خانواده و بی مفهوم کردن نقش مادر است، اظهار کرد: نقشی که الان فراجا دارد خیلی حساس و تاریخ ساز و قابل تحسین است و اینکه پلیس در کف خیابان تذکر می‌دهد و امر به معروف می‌کند عملاً در راه امام حسین (ع) گام برمی دارد و فرمانده ناظر میدان امام حسین (ع) است.

امام جمعه ایلام در پایان با قدردانی از اقدامات پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های جامعه، اظهار کرد: نباید عده‌ای با هنجارشکنی و دهن کجی بخواهند ارزش‌های دینی و معنوی جامعه را خدشه دار کنند و طبیعتاً کاری که پلیس در برخورد با اینگونه افراد انجام می‌دهد یک ارزش و گامی در راه امام حسین (ع) است و این اقدامات حقیقتاً بازدارنده بوده است.

کد خبر 5844265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha