۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند

عاشورا و نماز جمعه عرصه تبیین معارف دین هستند

قزوین- امام جمعه محمودآباد نمونه گفت: عاشورا و نماز جمعه هر دو عرصه و سنگر تبیین معارف دین برای مردم محسوب می شوند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همه ارکان جمعه اسلامی و شیعی باید رنگ و بوی عاشورا داشته باشد اظهار کرد: نماز جمعه نیز از این حیث مستثنی نیست.

وی افزود: عاشورا سمبل و مایه وحدت مؤمنین است و از این جهت با نماز جمعه که مایه وحدت امت اسلامی است دارای نقطه مشترک است.

امام جمعه محمودآباد نمونه عنوان کرد: اجتماع عاشورایی نشانگر عظمت، قدرت و یکپارچگی مؤمنین حول محور ولایت است و نماز جمعه هم نشانگر یکپارچگی و قدرت مؤمنین است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های جامعه اسلامی رعایت تقوا در آن است، ادامه داد: اشک بر سید الشهدا موجب آمرزش گناهان است خواندن نماز جمعه هم موجب مغفرت گناهان است.

وی با اشاره به نقطه مشترک دیگری بین آرمان عاشورا و اهداف نماز جمعه تاکید کرد: اجتماع عاشورایی نماد محبت و ارادت مؤمنین به ولایت است و اجتماع در نماز جمعه هم نماد محبت و ارادت به حاکمیت ولایت فقیه در جامعه است.

امام جمعه محمودآباد نمونه اضافه کرد: تعظیم و بزرگداشت عاشورا مصداق تعظیم شعائر الهی است و نماز هم مصداق شعائر الهی است.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا و نماز جمعه هر دو زمینه ساز مهدویت هستند، گفت: نماز جمعه عاشورایی زمینه افزایش معرفت مردم نسبت به امام زمان (عج) را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به همزمانی عاشورا با روز جمعه و نماز جمعه اظهار کرد: حضور در اجتماع حسینی و نماز جمعه موجب رسیدن به تقوی الهی است.

وی در پایان یادآور شد: عاشورا عرصه تبیین معارف دین به مردم بود نماز جمعه سنگر تبیین معارف دین است.

کد خبر 5844307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha