۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

امام جمعه فامنین:

مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا باشکوه تر برگزار شود

مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا باشکوه تر برگزار شود

همدان- امام جمعه فامنین گفت: باید تلاش کنیم و برنامه ریزی کنیم تا مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا باشکوه تر برگزار شود تا مردم دنیا باید این خورشید درخشان را بشناسند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام باب‌الله غفاری صبح دوشنبه در جلسه با فرماندار و مدیران ضمن تشکر از هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد، اظهار کرد: در بیان جایگاه امام حسین (ع) می‌توان به آیه ۶۸ سوره آل عمران استناد کرد که خداوند می‌فرماید: "إِنَّ أَوْلَی النَّاسِ بِإِبْراهِیمَ لَلَّذِینَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِیُّ وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ اللَّهُ وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ " همانا سزاوارترین افراد به ابراهیم، کسانی هستند که از او پیروی کردند و (نیز) این پیامبر و کسانی که (به او) ایمان آورده‌اند و خداوند سرور و سرپرست مؤمنان است.

وی افزود: در این آیه نزدیک‌ ترین اشخاص به حضرت ابراهیم (ع) کسانی هستند که از ایشان تبعیت کردند و نزدیک‌ ترین شخصیت به حضرت ابراهیم (ع) خود رسول الله (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام هستند.

امام جمعه فامنین با اشاره به شخصیت والای امام حسین (ع) گفت: در این منظومه تبعیت حضرت ابراهیم (ع) خورشید درخشانی سید الشهدا است که تبعیت واقعی در زندگی سید الشهدا به معنای واقعی کلمه در عبادت، اخلاق، ظلم‌ستیزی، از خودگذشتگی و چه در جنبه‌های دیگر به شکل کامل‌تر تجلی پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم و برنامه ریزی کنیم تا این مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا باشکوه‌تر برگزار گردد و مردم دنیا باید این خورشید درخشان را بشناسند.

وی افزود: این محبت‌ها و عزاداری‌ها و مراسمات باید ما را به تبعیت از امام حسین علیه السلام برساند.

هیئات مذهبی در امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان پیشگام هستند

سید روح‌الله حسینی در جلسه هماهنگی مسئولین هیئات مذهبی و هیأت امنای مساجد شهر فامنین اظهار کرد: شاخص‌های هیأت تراز انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب تبیین شده و هیئات شهرستان بر اساس است شاخص‌ها حرکت می‌کنند.

وی افزود: مجلس عزای اباعبدالله بهترین مکان برای دشمن‌شناسی و آشنایی با شیوه‌های دشمنان برای پیشگیری از انقلاب اسلامی است و به همین دلیل جهاد تبیین در هیئات خنثی کننده توطئه دشمنان است و اهمیت زیادی دارد.

فرماندار فامنین با بیان اینکه تقارن عاشورای حسینی با روز جمعه و نماز جمعه شرایطی را برای برگزاری باشکوه‌تر نماز عبادی سیاسی جمعه در فامنین با حضور هئیات فراهم کرده است، گفت: در ایام پیش رو که مراسم با شور حسینی حماسی‌تر برگزار می‌شود لازم است مسئولین هیئات مذهبی هوشیاری بیشتری داشته باشند و مراقب توطئه‌هایی که در ادامه اغتشاشات برای توهین به مقدسات مردم مسلمان و محبت اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی می‌شود، باشند.

وی افزود: از ادارات شهرستان می‌خواهم هر آنچه در اختیار دارند به هیئات کمک کنند

حسینی خاطرنشان کرد: در روز عاشورا با تبعیت از سید و سالار شهیدان به همت عزاداران و محبان اهل بیت علیهم السلام، نماز جمعه عاشورایی باشکوهی در فامنین اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام ایمانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نیز مطالبی در خصوص نحوه برگزاری مراسم و مشکلات سال‌های گذشته بیان کردند.

کد خبر 5845057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha