۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۳

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی:

تعهد و تخصص با توجه به مبانی اسلامی نسخه نجات بشر است

تعهد و تخصص با توجه به مبانی اسلامی نسخه نجات بشر است

 ببرجند- فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تعهد و تخصص توام با یکدیگر می تواند کارآمد باشد و در کشور ما هم مبنای اسلامی دارد و شاید نسخه نجات بشر در همین است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا مهدوی صبح سه شنبه از دانشگاه فرهنگیان استان بازدید کرد و در دیدار با سرپرست پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و اساتید و کارکنان این دانشگاه اظهارکرد: دانشگاه فرهنگیان منشاء تحول، توسعه و پیش برندگی در انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان منشا تربیت نیروهای متعهد و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت بوده و این نقش بسیار دادای اهمیت در جامعه است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه گفت: برخی از موارد مشاهده می‌شود افرادی دارای مدارج علمی بالایی بوده ولی چون از لحاظ تربیت اسلامی دچار ضعف بوده دچار این گونه آسیب‌ها می‌شوند.

مهدوی ادامه داد: این وضعیت در غرب دیده می‌شود که اگر در مسیری صحیحی بود جهان در آبستن مشکلات نبود.

وی گفت: تعهد و تخصص توام با یکدیگر می تواند کارآمد باشد و در کشور ما هم مبنای اسلامی دارد و شاید نسخه نجات بشر هم در همین است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت دو مقوله مهم بوده که باید با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد که این موضوع در آموزه‌های دینی نیز به آن اشاره شده است، بیان داشت: اگر به این دو مقوله در بحث آموزش و پرورش توجه گردد بدون شک پایه‌ریزی در این حوزه محکم خواهد بود.

مهدوی ادامه داد: هر چند همه نسبت به اهمیت این موضوع اذعان داریم اما بی‌مهری‌هایی نسبت به آن شده که منجر به مشکلات و کمبودهایی شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در واقع استادکار موضوع پرورش در جامعه فرهنگیان است، افزود: کم کار در این بخش بدون شک منجر به ایجاد مشکل در حوزه تعلیم و تربیت خواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی یادآور شد: هر چه در حوزه دانشگاه فرهنگیان کمتر سرمایه گذاری شود اثرات آن در آینده مشاهده خواهد شد.

مهدوی گفت: متعهد بودن، دانستن مبانی انقلاب و دغدغه داشتن در این حوزه از اصولی بوده که باید اساتیدی که به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در جانعه می‌پردازند توجه کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان با فکر و اندیشه انسان سرو کار دارند، اضافه کرد: فرهنگیان در واقع محصولی را تحویل جامعه می دهند که انسان را به تعالی رسانده و سبب پیشرفت جامعه خود شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اعلام آمادگی کامل مجموعه سپاه مبنی بر تعامل با دانشگاه فرهنگیان برای رفع مشکلات و نیازهای مجموعه گفت: تمام تلاش را برای جذب اعتبارات آموزشی و فرهنگی در این حوزه انجام خواهیم دادیم.

مهدوی با اشاره به اغتشاشاتی که در سال گذشته در کشور توسط دشمن و با هدف رسوخ به ذهن و تفکر نوجوانان و جوانان گفت: دلایل بسیاری برای ایجاد این مشکلات وجود داشته اما یکی از دلایل ضعف در حوزه تعلیم و تربیت بوده و نشان می‌دهد معلمان نتوانسته اند در حوزه تبیین به رسالت خود به طور کامل عمل کنند.

وی ادامه داد: هر چند دشمن در این مسیر با شکست مواجه شد اما جامعه هدفشان هم دانش‌آموزان و دانشجویان هستند که ما باید حواسمان جمع باشد که بتوانیم آن‌ها را از چنگال دشمنان نجات دهیم.

کد خبر 5845861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha