۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۵۲

مهر گزارش می‌دهد؛

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

یزد- در حالی که شعار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد، رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی است، برخی مصوبات این کارگروه روی زمین می‌مانند و بانک‌ها عجله‌ای برای اجرای آنها ندارند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: محمدرضا احمدی و مریم نیک طبع، زوج کارآفرین یزدی هستند که به تازگی اعتباری ویژه در صنعت غذایی کشور کسب کردند و توانستند سه ستاره اشتهار را برای اولین بار در کشور در صنایع غذایی از آن خود کنند.

در حالی که لوح‌ها، نشان‌ها و تندیس‌های بسیاری از رقابت‌های کیفی در کارنامه واحد تولیدی این زوج به چشم می‌خورد و در حالی که به تازگی در بین ۵۰۰ واحد صنعتی توانستند گواهی اشتهار سه ستاره را از آن خود کنند، معطل تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی هستند.

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

خبرنگاران یزد که در قالب تور رسانه‌ای از واحد تولیدی این زوج در شهرک صنعتی بازدید کردند، چالش‌های این واحد را واکاوی کردند.

محمدرضا احمدی، مؤسس صنایع غذایی نشاط آور یزد که به تولید برندی از روغن‌های خوراکی می‌پردازد، در پاسخ به سئوال مهر در مورد اعلام مسائل این واحد به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: نیاز شرکت به تسهیلات بانکی برای توسعه واحد، به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اعلام شد و مصوبه این کارگروه را دریافت کردیم اما بانک عامل اعلام کرد که قادر به تامین این اعتبار نیست.

قول بانک‌ها محقق نشد

وی عنوان کرد: این بانک قول تامین اعتبار مورد نیاز ما را دارد اما اکنون دو سال است که این مصوبه اجرایی نشده و متاسفانه آنگونه که اعلام می‌شود، از صنایع حمایت صورت نمی‌گیرد.

احمدی ادامه داد: بخش مهم هزینه که احداث سالن و تامین زمین بود را انجام داده ایم اما برای خرید ماشین آلات و تجهیز این سالن به تسهیلات نیاز داریم.

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

وی تصریح کرد: تسهیلات مورد نیاز ما، دو سال پیش ۱۶ میلیارد تومان بود اما با افزایش قیمت دلار سال گذشته به ۵۰ میلیارد تومان و امسال ۷۵ میلیارد تومان شده است.

احمدی عنوان کرد: با تزریق این تسهیلات به این واحد تولیدی، حداقل برای ۳۰ نفر شغل جدید ایجاد می شود.

این تسهیلات در حالی به این واحد تولیدی پرداخت نشده و این واحد دو سال معطل تسهیلات مانده است که حتی یک مورد منفی در کارنامه مالی خود ندارد از پرداخت حقوق پرسنل گرفته تا سایر موارد مالی و در بین نشان‌های این واحد، نشان سلامت مالی نیز به چشم می خورد.

پیشنهاد خارجی‌ها برای راه‌اندازی کارخانه

مریم نیک طبع، مدیرعامل این شرکت تولیدکننده روغن خوراکی نیز اظهار داشت: در حالی که برای خرید روغن به کشورهای خارجی می‌رویم، طرف‌های ما وقتی متوجه کیفیت محصول تولیدی ما می‌شوند، پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه در کشور خود را می‌دهند.

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

وی با اشاره به درخواست ارائه شده از سوی این واحد برای ایجاد ناحیه صنعتی عنوان کرد: در سخوید درخواست ناحیه صنعتی داشتیم که منابع طبیعی با ۱۵ هکتار موافقت کرد و توانایی این را داریم که ۳۰ کارخانه سبز در این منطقه ایجاد کنیم اما این امر نیازمند حمایت بانک‌هاست.

نیک طبع با بیان اینکه متاسفانه عملا حمایتی از کارآفرینان صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: ما حتی در زمینه قیمت‌گذاری محصول خود نیز با مشکل مواجه هستیم به این دلیل که حتی پیت‌های روغن که تولید داخل است، قیمت ثابتی ندارد و نوسان عجیب و غریب قیمت‌ها، نرخ گذاری ما را دچار مشکل کرده است.

بدهی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای

وی به تشریح برخی دیگر از مشکلات این واحد پرداخت و بیان کرد: فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای صاحب نام، یک سال و نیم است که طلب ما را پرداخت نمی‌کنند و این امر سرمایه در گردش ما را دچار مشکل کرده است.

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

نیک طبع با بیان اینکه روغن تولیدی این واحد، اولین روغنی است که از ایران به اتحادیه اروپا صادر شد، افزود: متاسفانه مدتی است که منع صادرات داریم و این قابلیت شرکت تحت تاثیر برخی قوانین و مصوبات قرار گرفته است.

تسهیلات مشکل اول اغلب واحدهای تولیدی استان یزد

مسائل و مشکلات اغلب واحدهای تولیدی در استان یزد به مباحث تسهیلاتی باز می‌گردد، تعداد زیادی از واحدها با کمبود سرمایه ثابت و برخی دیگر با کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، مسائل مرتبط با نرخ گذاری و صادرات را نیز نمی‌توان در مسائل این واحدها نادیده گرفت.

مصوبه کارگروه تسهیل روی زمین ماند/۳۰ شغل جدید در انتظار ۵۰میلیارد

از آنجا که مسئولان استان یزد به ویِژه استاندار و رئیس کل دادگستری استان یزد، همه در کنار هم پای کار آمده‌اند و اهتمام ویژه‌ای برای رفع موانع تولید در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «افزایش تولید، مهار تورم» نامگذاری شده، دارند، انتظار می‌رود بانک‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید نظارت ویژه‌ای بر روند اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام شود.

کد خبر 5847518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha