۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰

در گفتگو با مهر مطرح شد:

حال خوب تنیس بعد ازصعود به گروه دوم جهانی/باید ۵۰درصد قوی‌تر شویم

حال خوب تنیس بعد ازصعود به گروه دوم جهانی/باید ۵۰درصد قوی‌تر شویم

سرمربی تیم ملی تنیس با تاکید بر اینکه با صعود به گروه دوم جهانی دیویس کاپ حال این رشته خوب شده است، گفت: برای حفظ این حال و ماندگاری در این گروه باید ۵۰ درصد قوی‌تر و به روزتر شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی تنیس ایران به واسطه حضور در مسابقات دیویس کاپ پس از حدود نیم قرن موفق به صعود به گروه دوم جهانی شد. این رقابت ها به میزبانی سریلانکا برگزار شد و طی آن ملی پوشان تنیس ایران در مرحله مقدماتی با غلبه بر ویتنام، عربستان و سریلانکا ضمن صعود به دیدار نهایی، راهیابی به گروه دوم جهانی را هم قطعی کرد.

در دیدار نهایی نیز، تیم ملی تنیس ایران مقابل پاسیفیک صاحب برتری شد و با کسب عنوان قهرمانی، شاهکار خود در این دوره مسابقات دیویس کاپ را کامل کرد.

محمدرضا توکلی که هدایت تیم اعزامی به مسابقات تنیس دیویس کاپ در سریلانکا را بر عهده داشت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نتیجه گیری در این مسابقات فقط کار من یا چند بازیکن نبود، هر فردی از مجموعه تنیس که مرتبط با این رقابت ها بود، به ماموریت و وظیفه خود در جبهه خودش به بهترین شکل ممکن عمل کرد و نتیجه صعود و قهرمانی بود که به صورت متوالی به دست آمد و هر یک دیگری را تکمیل کرد.

وی با اشاره به مسیری که منجر به موفقیت بزرگ تیم ملی تنیس در دیویس کاپ شد، خاطرنشان کرد: سختی های زیادی را تحمل کردیم، حرف و حدیث های زیادی را شنیدیم حتی از درون تیم خودمان اما توانسیم با صبوری همه آنها را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و به نتیجه برسانیم.

توکلی همدلی را به عنوان فاکتوری اثرگذار در نتیجه گیری ها مورد توجه قرار داد و با ابراز دلخوری از برخی انتقادها پیرامون تیمش گفت: نیاز تیم ملی و تمام تلاش ما این بود که جامعه تنیس همراه مان باشد اما در این میان عده ای فقط انتقاد کردند. این انتقادها هیچ یک سازنده نبود و بعضا توهین آمیز هم بود. البته که من به عنوان سرمربی تیم ملی از همین انتقاده انگیزه گرفتم تا مصمم تر و با قدرت تر به کارم ادامه دهم.

سرمربی تیم ملی تنیس تصریح کرد: صعود به گروه دوم جهانی و قهرمانی تمام کاری بود که من می توانستم برای تیم ملی تنیس انجام بدهم و برای تحقق آن تمام توانم را هم گذاشتم. اگر کسی واقعا فکر می کند که می تواند کارهای بزرگی برای تیم ملی انجام بدهد، از اینجا به بعد کار را دست بگیرد. من هم قول می دهم که کنار او بمانم.

حال خوب تنیس بعد ازصعود به گروه دوم جهانی/باید ۵۰درصد قوی‌تر شویم

تیم ملی تنیس با چهار پیروزی، صعود به گروه دوم جهانی و کسب عنوان قهرمانی به کار خود در مسابقات دیویس کاپ سریلانکا پایان داد

وی با یادآوری اینکه تنیس ایران با چهار پیروزی متوالی و بدون شکست به گروه دوم جهانی راه یافت، افزود: محل برگزاری مسابقات رطوبت و گرمای بالایی داشت و همین کارمان را سخت می کرد اما سخت تر این بود که برای رسیدن به این موفقیت بزرگ با مسائل مالی و فنی زیادی مواجه بودیم اما همان ها که مدام انتقاد می کردند هیچ کمکی نکردند. شاید هم با وجود موفقیت به دست آمده، این انتقادها کماکان ادامه داشته باشد و این به صلاح نیست. باید ساختار تنیس از این حیث درست شود.

توکلی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه تیم ملی تنیس در گروه دوم جهانی ثبات پیدا کرده و بتواند جایگاه خود حفظ کند، از افراد زیادی که کنار تیم بودند اما در جریان مسابقات دیویس کاپ سریلانکا حضور نداشتند، یاد کرد و گفت: خیلی ها با عمل با وظیفه و ماموریت ما در این موفقیت سهم دارند اما در مسیری که طی کردیم همه کارها برای ناز کشیدن با سرمربی بود. حرکاتی دیده شد که مورد پسند نبود اما نادیده گرفته شد. همین صبوری ها منجر به موفقیت شد.

سرمربی تیم ملی تنیس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتقادهای توهین آمیز تمام شود، در مورد شرط ماندگاری در گروه دوم جهانی گفت: نیاز به بهبود شرایط نداریم، باید مسائل فنی و تاکتیکی تیم به اندازه ۵۰ درصد به روز شود یعنی به میزان ۵۰ درصد قوی تر شویم. در غیر اینصورت اتفاق خوبی پیرامون تیم نمی افتد.

وی یادآور شد: البته نیاز به این حجم از تغییرات به این معنا نیست که سریع وارد اردو شویم. باید بر مبنای ارزیابی ها پیش برویم و بیشتر از تمرین در مسابقات مختلف شرکت داشته باشیم.

توکلی حضور رئیس فدراسیون در محل برگزاری مسابقات را مهم و تاثیرگذار برشمرد و گفت: حال تنیس با این صعود و موفقیتی که به دست آمده خیلی خوب شده است. این حال خوب باید حداقل یک سال بماند تا بتوانیم از آن لذت ببریم. باید همدل بود در این مسیر وگرنه همه چی زودگذر خواهد بود.

کد خبر 5849622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha