۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲

وزیر کشور عراق:

۱۲۰ گیت در مرز زرباطیه عراق برای اربعین فعال می‌شود

۱۲۰ گیت در مرز زرباطیه عراق برای اربعین فعال می‌شود

ایلام-وزیر کشور عراق گفت: ۱۲۰ گیت در مرز زرباطیه عراق(آن سوی مرز مهران) برای اربعین فعال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالامیر الشمری ظهر روز دوشنبه در نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در مهران اظهار داشت: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی‌ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا ۲ هفته آینده اتخاد می‌شود.

وی عنوان کرد: استانداران ایلام و واسط عراق کارهای زیرساختی خوبی در دو طرف مرز انجام داده و توسعه راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آنها اخذ شود.

وزیر کشور عراق یادآور شد: سامانه‌های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت و سرعت بخشی در ترددها ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بیشتر از ۵۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند و بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.

عبدالامیر الشمری همچنین از تکمیل سالن‌ها و سایبان‌های مستقر در پایانه مرزی زرباطیه تا دو هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از حمل و نقل عمومی برای جابجایی زوار پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر تأمین تانکرهای حاوی آب شرب، ماشین‌های امدادی و استمرار قرارگاه مشترک اربعین دو کشور بیان کرد: با تعامل خوب استانداران دو استان ایلام و واسط بسیاری از مشکلات حل شده است، آمادگی داریم تا پشتیبانی لازم از استانداران دو استان واسط و ایلام صورت گیرد.

کد خبر 5850994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha