۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان: 

۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان سمنان واریز شد

۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان سمنان واریز شد

دامغان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و کمک‌های دولت به حساب شهرداری‌های استان واریز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همت هادیان بعد از ظهر دوشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید دامغان به میزبانی شهرداری این شهر از واریز ده هزار میلیارد ریال کمک‌های دولتی و همچنین اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب ۱۹ شهرداری استان طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و ابراز کرد: این کمک‌ها در بخش‌های عمرانی شهرهای استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه کل شهرداری‌های استان سمنان در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد ریال است، ابراز کرد: شاهد افزایش ۵۷ درصدی بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری نسبت به سال قبل هستیم.

مدیرکل دفتر شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استانداری سمنان همچنین درباره میزان افزایش اعتبارات شهرداری‌ها، توضیح داد: کل بودجه شهرداری‌های استان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال بود.

هادیان با بیان اینکه از مجموع این اعتبارات در سال ۱۴۰۱ حدوداً ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محقق شد، افزود: در سال جاری شاهد افزایش ۵۴ درصدی بودجه شهرداری‌های استان هستیم که قطعاً می‌تواند در عمران شهرهای استان مفید باشد.

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان نیز در سخنانی کوتاه مالیات بر ارزش افزوده را منبع بسیار خوب درآمدهای شهرداری دامغان دانست و گفت: این منابع مالی می‌تواند به عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهر منجر شود.

وی همچنین با اشاره به مطالبات مردم از شهرداری به خصوص در حوزه اقدامات زیربنایی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت دوربین‌های پایش شهری به منظور کنترل ترافیک و مباحث امنیتی از جمله مطالبات مهمی است که از شهردار دامغان می‌خواهیم به آن رسیدگی کند.

به گزارش مهر، مصطفی عصاری در این مراسم حکم شهرداری دامغان را رسماً دریافت کرد وی مدتی سرپرست شهرداری نیز بود.

کد خبر 5851017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha