بیانیه جنبش حماس درباره درگیری‌های عین‌الحلوه

بیانیه جنبش حماس درباره درگیری‌های عین‌الحلوه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیری‌های داخلی گروه‌های فلسطینی در اردوگاه عین‌الحلوه لبنان پذیرفتنی نیست و باید گفتگو در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای نسبت به درگیری‌های جاری در اردوگاه عین‌الحلوه لبنان واکنش نشان داد.

حماس در این بیانیه اعلام کرد که بر اساس مسئولیت ملی خود و با نگرانی فراوان، تحولات امنیتی خطرناک اردوگاه عین‌الحلوه لبنان، کشته و زخمی‌شدن آوارگان فلسطینی و گریختن آنان در نتیجه درگیری‌ها را دنبال می‌کند.

جنبش حماس بر موضع ثابت خود در خصوص مخالفت با روی‌آوردن به سلاح جهت حل‌وفصل مشکلات و اختلافات تاکید کرد؛ زیرا این اقدام اثرات خطرناکی را روی آرامش داخلی اردوگاه‌ها و آرامش لبنان خواهد گذاشت.

حماس در ادامه بیانیه خود افزود: رهبران سیاسی حماس در لبنان به سرعت نسبت به ارتباط و هماهنگی با تمامی نیروها و گروه‌های فلسطینی، هیئت اقدام مشترک ملی فلسطین و دستگاه‌های دولتی و حزبی لبنان جهت کنترل رخ‌دادها و جلوگیری از افزایش و گسترش تنش، اقدام کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش حماس از دیروز با قدرت در اقدامات ملی جهت توقف درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه مشارکت داشته و جهت بررسی دلایل وقوع این رخ‌دادها و مشخص‌نمودن مسببان درگیری و مجازات آن‌ها، با هدف جلوگیری از خونریزی، حفاظت از فلسطینیان ساکن اردوگاه‌ها و حمایت از آرامش داخلی فلسطین و لبنان، خواستار تشکیل تیم تحقیقاتی شده است.

جنبش حماس بر همکاری با تمامی گروه‌های فلسطینی و ارگان‌های لبنانی ذی‌ربط، جهت توقف درگیری‌ها و ندادن فرصت به افراد و گروه‌هایی که برای کارشکنی در حضور موقت فلسطینیان در لبنان، در کمین نشسته‌اند، تاکید کرد و از طرف‌های درگیری خواست که گفتگو را در اولویت قرار بدهند.

کد خبر 5851177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha