۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۶

مقام سابق اوکراینی مطرح کرد؛

اصرار زلنسکی برای ماندن در قدرت به جنگ داخلی منجر می‌شود

اصرار زلنسکی برای ماندن در قدرت به جنگ داخلی منجر می‌شود

مشاور سابق رئیس جمهور پیشین اوکراین با انتقاد از عملکرد ولودیمیر زلنسکی عنوان کرد که اگر وی به طور غیرقانونی قصد ماندن در قدرت را داشته باشد، به زودی کشور دچار جنگ داخلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور سابق رئیس جمهور پیشین اوکراین در کانال یوتیوب با انتقاد از عملکرد ولودیمیر زلنسکی در جنگ با روسیه در تحلیلی عنوان کرد که اگر وی به طور غیرقانونی قصد ماندن در قدرت را داشته باشد، به زودی کشور دچار جنگ داخلی خواهد شد.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه یکشنبه گزارش داد که «اولگ سوسکین»، مشاور سابق «لئونید کوچما» رئیس جمهور پیشین اوکراین در حساب کاربری خود در کانال یوتیوب با خطرناک خواندن دورنمای آتی اوکراین با هشدار به زلنسکی گفت: رئیس جمهور اوکراین اکنون به طور غیر قانونی و برخلاف قانون اساسی بر مسند قدرت است، زیرا با قوانینی که در ساختار قانون اساسی گنجانده اجازه برگزاری انتخابات سراسری را نمی‌دهد.

مشاور سابق رئیس جمهور پیشین اوکراین با هشدار به سربازگیری اجباری در قالب خدمت نظام وظیفه اجباری از سوی دولت زلنسکی گفت: این اقدام ممکن است به جنگ داخلی ویرانگر در کشور بیانجامد.

سوسکین با حمله مجدد به سران نظام کی‌یف در کانال ویدئویی خود در یوتیوب گفت: آنان خود را فراتر از قانون اساسی می‌دانند و چنانچه حکومت نظامی سران کی‌یف لغو نشود و انتخابات برگزار شود، این حکومت نامشروع تلقی خواهد شد.

وی در پایان اظهارات خود گفت: این حکومت غیرقانونی است و هر اوکراینی در چارچوب اصل ۵ قانون اساسی می‌تواند شورشیان (زلنسکی) را از بین ببرد.

کد خبر 5852152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha