۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبر داد؛

سهم ‌۳۹ درصدی کرمانشاه از صادرات کل کشور

سهم ‌۳۹ درصدی کرمانشاه از صادرات کل کشور

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات کرمانشاه از سهم ‌۳۹ درصدی کرمانشاه از صادرات کل کشور خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری میزان ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۹۰ دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۷۹۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت گرفته است.

وی افزود: سهم گمرکات استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشور میزان ۹۳۵ میلیون ۵۷۵ هزار و ۹۶۱ دلار به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن بوده که بیشترین میزان از حیث وزن و ارزش به این استان تعلق دارد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق گمرکات استان کرمانشاه توانست سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور را به خود اختصاص دهد.

عباس زاده تاکید کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان با صادرات ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالا به وزن ۸۷۲ هزار و ۴۹۱ تن بیشترین سهم را داشته باشد و پس از آن گمرک خسروی با صادرات ۲۵۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۱۳ دلار کالا به وزن ۶۷۵ هزار و ۵۴ تن در جایگاه بعدی قرار گرفت.

وی با اشاره به سهم سایر گمرکات استان کرمانشاه، گفت: سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار کالا به وزن ۵۱۶ هزار و ۴۴۳ تن و سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۱۱۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۷۵ دلار به وزن ۲۱۴ هزار و ۳۳۵ تن و ۱۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۲۰ دلار به وزن ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ تن بوده است.

عباس زاده در پایان به عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان اشاره و بیان کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و… عمده این کالاهای صادراتی بوده است.

کد خبر 5852408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha