۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان عنوان کرد؛

رشد ۲ برابری سرمایه گذاری بخش خصوصی در گلستان

رشد ۲ برابری سرمایه گذاری بخش خصوصی در گلستان

گرگان_ مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان از سرمایه گذاری ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری بخش خصوصی در استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاری در ۲ سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر روح الله صلبی ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان، اظهار کرد: از سال ۹۱ تا ۱۴۰۰ کمتر از ۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه در کمتر از ۲ سال این رقم ۲ برابر شده، افزود: به عنوان مثال در ۴ ماه نخست سال جاری، ۴.۹۵ میلیون یورو معادل ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار مجوز سرمایه گذاری برای استان صادر شده است.

وی خواستار انعکاس مشکلات و چالش‌های استان به نحوی مطلوب شد و اضافه کرد: اگر قرار به ایجاد انگیزه و رغبت سرمایه گذار برای ورود به استان است، باید نیمه پر لیوان را دید چراکه انتشار اخبار منفی یا بزرگنمایی مشکلات منجر به فرار سرمایه گذار داخلی یا خارجی می‌شود.

صلبی با بیان اینکه مبادی ورودی سرمایه گذاران از مرکز خدمات و سرمایه گذاری اقتصاد و دارایی استان است، افزود: این اداره به عنوان یک تسهیلگر در بخش سرمایه گذاری ورود می‌کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان در توضیح پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان به تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و مردم عادی استان تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از این رقم ۶ درصد توسط بانک‌های خصوصی و ۹۴ درصد از سوی بانک‌های تابع بانک مرکزی تسهیلات پرداخت شد.

کد خبر 5854132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha