۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۱

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

متهمین هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم در اراک در بازداشت هستند

متهمین هتک حرمت همسر شهید مدافع حرم در اراک در بازداشت هستند

اراک- رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در خصوص اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که زوج بودند در همان روز چهارشنبه که روز تعطیل بود، بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی در جمع خبرنگاران، در خصوص اتفاقات اخیر در استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص اتفاقات عصر تاسوعای حسینی و همچنین هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم، شورای تأمین و دستگاه‌های نظارتی مجموعه حاکمیت، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و … پای کار بودند تا متهمین و مجرمین این دو واقعه شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شوند.

وی افزود: در نهایت روز ۱۱ مردادماه بر اساس دستور جلب از پیش صادر شده از سوی دادستان، متهمین توسط ضابط این دو پرونده شناسایی و عده‌ای جلب و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در خصوص اهانت به همسر شهید مدافع حرم، دو متهم اهانت به این خانواده که یک زوج بودند در همان روز چهارشنبه که روز تعطیل بود، بازداشت شدند و اکنون نیز در بازداشت هستند.

موسوی اضافه کرد: متهمان حادثه تاسوعا و هتک حرمت مقدسات حسینی نیز تا حدود ۱۸ نفر شناسایی و نامبرده شده اند اما تاکنون ۵ نفر جلب و به دستگاه قضائی معرفی شده اند. این پرونده در ۱۱ مرداد واصل شده و دستور بازداشت با قرار تأمین قانونی صادر شده و متهمین اکنون در بازداشت هستند.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی با قوت هرچه تمام تر باقی متهمین را نیز شناسایی کرده و برخورد قاطع با آنها صورت خواهد گرفت، شاید مجازاتی که برای این متهمین اعمال می‌شود انتظارات را برآورده نکند. ابزار دست ما قانون است و این قانون فصل الخطاب همگان است، نباید انتظار برخورد خارق العاده و فرا قانونی از دستگاه قضائی وجود داشته باشد بلکه همه اقدامات طبق قانون و عادلانه و به دور از هیجانات در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

کد خبر 5854428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha