۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۱

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد؛

برپایی ۵۶ موکب از استان قزوین در پیاده روی اربعین

برپایی ۵۶ موکب از استان قزوین در پیاده روی اربعین

قزوین- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ۵۶ موکب که در حوزه پذیرایی، اسکان وپزشکی از استان قزوین در مسیر زائرین در ایران و عراق مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خورشیدی بعد از ظهر شنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به تدارکات انجام شده برای پیاده روی اربعین اظهار کرد: ستاد اربعین بعد از سه سال عدم فعالیت به علت کرونا در سال گذشته به صورت رسمی با ۱۶ کمیته فعالیت خود را شروع کرد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اساسی دولت در همه امور علی‌الخصوص در اربعین مردمی سازی این عملیات است، افزود: وظیفه اصلی ستاد اربعین تسهیلگری و پشتیبانی است و اجرا توسط گروه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مواکب است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: در سال گذشته به صورت رسمی ۵۲ هزار نفر و به صورت غیر رسمی طبق گزارش فراجا ۷۲ هزار نفر از شهروندان استان قزوین از مرز برای سفر اربعین خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۶ هزار نفر از استان قزوین در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، عنوان کرد: از همه علاقمندان به حضور در پیاده روی اربعین تقاضا داریم تا ثبت نام خود را از همین الان انجام دهند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: بهره‌مندی از ۲۰۰ هزار دینار ارز، رزرو و استفاده رایگان از پارکینگ خودرو در مرز و خدمات بیمه‌ای از جمله مزایای ثبت نام زائرین در سایت سماح است.

وی با بیان اینکه ۵۶ موکب که در حوزه پذیرایی، اسکان و پزشکی از استان قزوین در مسیر زائرین در ایران و عراق مستقر خواهند شد، ادامه داد: استان قزوین در مهران مسئولیت انتقال زائرین از شهر مهران تا پایانه مرزی را بر عهده دارد

خورشیدی تصریح کرد: همچنین ۶۰ دستگاه اتوبوس به صورت روزانه در مسیر قزوین به مهران و مهران به قزوین زائرین را به مقصد برسانند.

وی از برپایی دسته عزاداری زائرین قزوینی در شب اربعین به وقت ایران و همچنین شب اربعین به وقت عراق در حرم اباعبدالله الحسین خبر داد و گفت: همچنین سه مراسم محوری نیز در موکب‌های قزوینی در نجف اشرف برپا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در پایان یادآور شد: برای جاماندگان اربعین نیز مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

کد خبر 5854498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha