۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید خوزستان:

جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان در خوزستان برگزار می‌شود

جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان در خوزستان برگزار می‌شود

اهواز- سرپرست معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان به کشور با حضور یک هزار نفر از آزادگان و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

نادر جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۶۹ و گرامیداشت یاد شهید ابوترابی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نهاد متولی شهدا و ایثارگران نقش مهمی را برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده دارد که در این راستا برگزاری یادبود شهدا، آزادگان و گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم را در نظر گرفته است.

وی افزود: این اداره در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را برای سالروز ورود آزادگان به کشور برنامه‌ریزی کرده است.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جشن بزرگ سالروز ورود آزادگان به کشور به همت استانداری خوزستان و مناطق نفت‌خیز جنوب در سالن امام رضا (ع) شهرک نفت با حضور یک هزار نفر از آزادگان و خانواده‌های آنان برگزار خواهد شد.

جلالی بیان کرد: دیدار با استاندار خوزستان، نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اهواز از دیگر برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه آزادگان با حضور جانبازان به مدت یک هفته در ساختمان بنیاد شهید منطقه ۲ اهواز، برگزاری میزگرد با حضور آزادگان سرافراز در صدا و سیمای مرکز خوزستان، برگزاری مراسم روایت‌گری و خاطره گویی آزادگان و مراسم گلباران و غبارروبی مزار شهدا با حضور جمعی از آزادگان اهوازی از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت برگزار خواهد شد.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد: همچنین برنامه تاریخ شفاهی آزادگان به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در صدا و سیما مرکز خوزستان در حال انجام است.

جلالی در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت ۲۶ مرداد در دیگر شهرهای خوزستان عنوان کرد: ستاد بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به ریاست فرمانداران و دبیری رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستان‌ها شکل گرفته که برنامه‌هایی از جمله غبارروبی مزار شهدا، دیدار با آزادگان، تجلیل از رشادت‌های آنها و مراسم جشن در برنامه‌های آنها پیش‌بینی شده است.

سرپرست معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان افزود: در سال‌جاری نیز دیدار با آزادگان خوزستان در قالب طرح سپاس با اولویت آزادگان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۷۵۰ آزاده در خوزستان حضور دارند، عنوان کرد: روز ۱۸ مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محسن حججی به نام روز شهدای مدافع حرم نام‌گذاری شده است تا به پاس این روز از فداکاری و رشادت‌های مدافعان حرم در دفاع از حرم آل الله و حمایت از مردم جنگ زده کشورهای عراق و سوریه قدردانی کنند.

جلالی در خصوص برنامه‌های ۱۸ مرداد که به مناسبت بزرگداشت سالروز شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود، گفت: دیدار و نشست صمیمی با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم خوزستان، عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های این روز است.

کد خبر 5857555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha