۱۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰

در استان مرکزی انجام شد؛

آغاز به کار دبیر خانه دائمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس

آغاز به کار دبیر خانه دائمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس

اراک- دبیر خانه دائمی مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی با انتخاب عباس احمدی از شاعران مطرح ملی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنج شنبه دبیر خانه دائمی مرحله استانی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان مرکزی با انتخاب عباس احمدی از شاعران مطرح ملی فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیران علمی استان‌ها به پیشنهاد دبیران جشنواره‌های استانی به دبیرخانه ملی معرفی و منصوب می‌شوند و دبیران علمی وظیفه برگزاری نشست‌های شعری، ارتباط و آموزش شاعران استانی، انتخاب داوران و نظارت بر داوری و کشف استعدادهای نخبه و جوان در این کنگره ملی می‌باشند.

آغاز به کار دبیر خانه دائمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس

گفتنی است عباس احمدی ۳۰ آذر ۱۳۵۷ در تهران متولد شد. وی از کودکی به ادبیات علاقه داشت و در جوانی سرودن شعر را آغاز کرد، وی مدرک دکترای خود را در رشتۀ منابع طبیعی از دانشگاه علوم و تحقیقات اخذ کرده و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد است، گرچه احمدی شعر آئینی نیز می‌نویسد اما فعالیت جدی او در عرصۀ شعر طنز است و با برگزاری محفل ماهانه قمپز در استان قم، نقش مهمی در رشد شعر طنز ایفا کرده است، از آثار او می‌توان به «جمله‌های معترضه»، «پایین پای دریا» و «چای چوپان» اشاره کرد.

آغاز به کار دبیر خانه دائمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس

در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت هر استان یک دبیر علمی دارد و دبیر علمی کنگره ملی نیز حجت الاسلام انصاری نژاد اهل شیراز و از شاعران مطرح کشور است.

آغاز به کار دبیر خانه دائمی بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس

لازم به ذکر است اعضای ستاد جشنواره بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی غلامرضا کریمی به عنوان رئیس ستاد جشنواره، بابک روزبه به عنوان دبیر جشنواره و عباس احمدی به عنوان دبیر علمی جشنواره منصوب شده اند.

گفتنی است؛ بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بخش‌های شعر عمومی دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین الملل اسلامی، شعر دفاع مقدس با بهره گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای امنیت، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس، دانشجو و دانش آموز از جمله بخش‌های مهم سال جاری است، مهلت ارسال آثار در مرحله استانی تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۲ خواهد بود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به ایمیل markaziadabiyatbonyad@gmail.com و یا شماره‌های ۰۹۱۰۰۶۱۷۸۰۸ ارسال کنند.

کد خبر 5858477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha