نماینده ائتلاف الفتح عراق:

آمریکا می‌خواهد کنترل انرژی و درآمدهای نفتی عراق را به دست بگیرد

آمریکا می‌خواهد کنترل انرژی و درآمدهای نفتی عراق را به دست بگیرد

یک نماینده ائتلاف الفتح عراق نسبت به تلاش‌های آمریکا برای به دست گرفتن کنترل درآمدها و نیز منابع مهم انرژی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد کریم البلداوی» نماینده ائتلاف الفتح عراق تاکید کرد که آمریکا به دنبال به دست گرفتن کنترل موضوعات مهم در عراق از جمله بحث انرژی، امنیت و درآمدهای نفتی است.

وی در ادامه افزود: دولت آمریکا می کوشد بر تصمیم گیری های داخلی در خصوص موضوعات مهم از جمله انرژی تسلط پیدا کرده و مانع دستیابی عراق به گاز لازم برای فعال سازی مولدهای برق شود.

البلداوی اضافه کرد: این کشور همچنین در خصوص موضوع مسلح کردن نیروهای نظامی عراق و بحث‌های امنیتی نیز مداخله می‌کند. این مداخلات آمریکا همواره ادامه داشته و دولت کنونی عراق با این موضوع با تاکتیک مناسبی برخورد کرده است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های آمریکا برای سلطه جویی در عراق به موضوعات مذکور منحصر نمی‌شود بلکه این کشور می کوشد کنترل اموال عراق در بانک فدرال و نیز کنترل درآمدهای نفتی این کشور را به دست بگیرد.

روزنامه المراقب العراقی پیش از این در گزارشی در خصوص معاملات تسلیحاتی میان عراق و آمریکا نوشته بود: از زمان سقوط نظام بعث تاکنون شاهد توافقنامه‌های تسلیحاتی میان عراق و آمریکا بوده‌ایم اما هر کسی که تحولات عراق را رصد کند به خوبی می‌داند که این توافقنامه‌ها تنها باعث هدررفتن پول‌ها و اعمال فشار بر دولت‌های عراق بوده و نتایج مطلوبی چه در جنگ علیه تروریسم و چه در روند حمایت از حاکمیت عراق محقق نکرده‌اند.

در این گزارش آمده است: کارشناسان امنیتی معتقدند که آمریکا از تحویل دادن سلاح‌های پیشرفته به عراق می ترسد چرا که از روحیه ملی گرایی و جهادی مردم این کشور خبر دارد بنابراین برای اینکه دولت‌های عراق را اسیر معاملات صوری کند برنامه ریزی می‌کند. این کشور تمام اقدامات دولت‌های قبلی برای امضای قراردادهای تسلیحاتی با روسیه و چین و تحویل گرفتن سیستم‌های پدافند هوایی و سلاح‌های پیشرفته برای مبارزه با داعش را متوقف کرده است.

کد خبر 5859245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha