۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

سهم بخش صنعت از اشتغال زنجان ۳۳.۶ درصد است

سهم بخش صنعت از اشتغال زنجان ۳۳.۶ درصد است

زنجان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال استان، ۳۳.۶ درصد است، گفت: ۴۱ درصد تولید ناخالصی داخلی استان مربوط به بخش خدمات است.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب جعفری بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه سهم بخش صنعت از اشتغال استان، ۳۳.۶ درصد است، گفت: ۴۱ درصد تولید ناخالصی داخلی استان مربوط به بخش خدمات است.

وی با بیان اینکه بخش خدمات از جهت ایجاد اشتغال سهم بیشتری داشته باشد، افزود: همچنین سهم بخش خدمات در اقتصاد استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷.۶ دهم درصد بود که در سال ۱۴۰۱ این آمار مرز ۴۰ درصد را رد کرد و ۴۱ درصد شاغلان استان در بخش خدمات مشغول شدند که این نشان از برنامه منسجم در این حوزه دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سال ۱۴۰۰ در استان ۳۴۸ هزار فرد شاغل و ۲۴ هزار و ۴۰۰ فرد بیکار وجود داشت که با شد ٩ دهم درصدی این آمار در سال ۱۴۰۱، جمعیت فعال استان به ۴۰۵ هزار و ۲۰۵ نفر رسید که بسیار قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: نسبت اشتغال در سال ۱۴۰۰ در استان ۴۲.۵ بوده که این رقم برای کشور ۳۷ درصد بود و در سال ۱۴۰۱ نسبت اشتعال استان ۴۵.۷ درصد بوده که رقم کشوری ثابت بوده و این شاخص نشان می‌دهد استان به لحاظ بازار کار پویایی لازم را داشته و توانسته در کنار تحریک سمت عرضه نیروی کار برای مشارکت در اقتصاد پاسخ‌گویی مناسبی به نیاز مردم داشته باشد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه از آغاز طرح کالا برگ الکترونیکی در استان تا به امروز ۳۰ هزار و ۶۲۳ تراکنش در استان ثبت شده است، گفت: از آغاز طرح تا به امروز ۳۰ هزار و ۶۲۳ تراکنش در غالب خرید اعتباری در استان ثبت شده و ترمینه‌های فعال استان در ابتدای طرح ۴۸۰ بود و الان به عدد ۱۴۲۲ ترمینال فعال رسیده و تقریباً پوشش حداکثری در استان داریم.

جعفری افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ خانه بهداشت کارگری وجود داشت که آمار این خانه‌ها در سال ۱۴۰۱ را به ۱۳۲ خانه افزایش دادیم. همچنین باتوجه به فرهنگ‌سازی که رخ داده از شروع سال ۱۴۰۲ تاکنون ۲۱ هزار و ۶۲۴ نفر از این خدمات استفاده کردند.

وی ادامه داد: وزارت کار از اسفندماه سال گذشته خرید اعتباری کالا را آغاز کرده و یک ویژگی جدید به بحث خرید اعتباری اضافه کرده است که اگر سه دهک اول و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد از کالابرگ خود به میزان ۲۰۰ هزار تومان خرید کنند یک عدد ۱۲۰ هزارتومانی نیز به سبد ۱۱ قلم کالا آن‌ها اضافه می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: شبکه ملی اعتبار یکی از یادگارهای دولت فعلی خواهد بود که از طریق آن حمایت شفاف از مردم را انجام می‌دهد و امکان خرید اعتباری برای همه مردمی که یارانه می‌گیرند وجود دارد.

کد خبر 5860632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha