۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان برخوار:

۱۳۰ اخطاریه برای صنایع آلاینده بُرخوار صادر شد

۱۳۰ اخطاریه برای صنایع آلاینده بُرخوار صادر شد

اصفهان- رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان برخوار از پایش ۲۰۰ واحد صنعتی و صدور اخطاریه رفع آلایندگی برای ۱۳۰ واحد آلاینده در این شهرستان طی ماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدولید مغربی اظهار داشت: از ابتدای مرداد ماه تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی در برخوار پایش شدند و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه برخی از صنایع، شاخص‌های زیست محیطی را بعد از ساعات اداری رعایت نمی‌کنند، طرح گشت و پایش شبانه صنایع شهرستانی برنامه ریزی و اجرا شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان برخوار با اشاره به اینکه دو مرحله از این طرح طی گذشته انجام شد، ادامه داد: اجرای مرحله سوم از ابتدای مردادماه آغاز شده و بر مبنای چهار محور، صنایع در سطح شهرستان پایش شد.

مغربی گفت: طی این مرحله، ۱۳۰ اخطاریه زیست محیطی رفع آلایندگی صادر شده و ۱۰ مورد نمونه برداری حاصل از گشت و پایش بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در شهرستان نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پایش های شبانه و تجزیه و تحلیل انجام شده، وجود کوره‌های آجروگچ، معادن و اقدامات غیراصولی این واحدها، از منابع دیگر آلودگی شهرستان است.

رئیس اداره محیط زیست برخوار، سوزاندن زباله و ضایعات توسط واحدهایی که به طور غیرمجاز اقدام به جمع آوری این ضایعات می‌کنند، سوزاندن ضایعات چوبی حاصل از باقیمانده فعالیت کارگاه‌های نجاری، سوزاندن باقیمانده محصولات خشک شده اراضی کشاورزی و همچنین سوزاندن لاستیک‌های مستعمل در اطراف شهرستان را از دیگر منابع آلوده کننده در کنار منابع ثابت آلاینده این شهرستان برشمرد.

شهرستان برخوار در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال شهر اصفهان واقع است. 

کد خبر 5861440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha