۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان:

کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند

کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند

همدان-مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اخوان ظهر سه‌شنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر هستند، اظهار کرد: در مناطق روستایی که ما از نظر فضاهای فرهنگی آموزشی و ورزشی در مضیقه هستیم، حضور کتابخانه‌ها بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همه ما باید در جهاد تبیین ورود کنیم، یکی از کمیته‌هایی که به ابتکار استاندار همدان در ذیل ستاد انتخابات استان همدان و در کنار هفت کمیته اصلی تشکیل شده، کمیته مشارکت‌های اجتماعی یا مردمی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات به تحقق منافع ملی و تأمین امنیت کشور کمک می‌کند، گفت: در هر جمعی که قرار می‌گیریم اهمیت انتخابات و حضور در آن را گوشزد کرده تا در اسفند ماه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲ کتابخانه نهادی، پنج کتابخانه مشارکتی و در مجموع ۲۷ کتابخانه در شهرستان همدان فعالیت می‌کنند. از این تعداد سه کتابخانه روستایی، یک کتابخانه سیار شهری است.

وی با بیان اینکه ۵۱۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در اختیار اعضا قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۸۱ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضو هستند که معادل ۳.۸۹ درصد جمعیت کل آن است.

سید علی‌اصغر حسنی‌طباطبایی عنوان کرد: زیربنا کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز به ۱۹ هزار و ۴۶۶ متر مربع می‌رسد و سرانه آن به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۸۸ متر مربع است.

کد خبر 5862174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha