۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵

گزارش مهر؛

حضور گسترده زائران در حرم شاهچراغ(ع)/ نگینی که در شیراز می‌درخشد

حضور گسترده زائران در حرم شاهچراغ(ع)/ نگینی که در شیراز می‌درخشد

شیراز - حرم مطهر شاهچراغ (ع) نگین درخشان کلان‌شهر شیراز و مامنی برای دلدادگان خاندان ائمه اطهار (ع) است که هیچ حادثه تروریستی نمی‌تواند آرامش این حرم را مخدوش کند.

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها، علیرضا پرنیان: شامگاه یکشنبه حوالی ساعت ۱۹ حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در حال آمادگی برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشا بود و زوار از اقصی‌نقاط شهر شیراز در تلاش بودند تا خود را به حرم مطهر رسانده و نماز را در شبستان امام خمینی (ره) اقامه کنند.

مسیر ورودی حرم از «باب الرضا» است زوار هم از این درب وارد حرم شده و قبل از ورود در گیت های مخصوصی توسط نیروهای تأمین کننده امنیت بازرسی می‌شوند.

«باب المهدی» یکی از درب‌های خروجی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) است که برخی از زوار زمانی که از سمت حرم سید علاالدین حسین (ع) به طرف حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) و در مسیر بین‌الحرمین حرکت می‌کنند از این باب وارد حرم مطهر می‌شوند و به همین خاطر گیت بازرسی در این منطقه نیز قرار دارد اما عمده استفاده از این محل برای خروج زوار است.

۲ شهیدی که خود را سپر زائران کردند

ساعت ۱۹ در باب المهدی صدای شلیک به گوش می‌رسد و فریاد و فغان زواری که در حال دویدن به سمت حرم شاه‌چراغ (ع) و ضریح مطهر سید میرمحمد (ع) بودند موجب شده تا تمامی تیم‌های حفاظت حرم به سمت باب المهدی حرکت کنند.

تنها لحظه از اولین شلیک تا دستگیری زمان برد اما تروریست تکفیری که عامل این حادثه بود در این بازه زمانی ۱۱ تیر را به سمت نیروهای حفاظت، زوار و خدام حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) که خود را برای اقامه نماز آماده می‌کردند شلیک کرد.

در این حادثه هفت نفر مصدوم و دو نفر نیز به شهادت رسیدند. از جمله شهدای این حادثه تروریستی می‌توان به شهید غلام عباس عباسی و محمد جهانگیری اشاره کرد که شهید عباسی در لحظه شلیک به شهادت رسید و شهید جهانگیری نیز یک روز بعد از این حادثه و پس از انجام دو عمل جراحی به علت شدت جراحت‌های وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حضور گسترده زائران در حرم شاهچراغ(ع)/ نگینی که در شیراز می درخشد

حضور گسترده زائران در حرم شاهچراغ(ع)/ نگینی که در شیراز می درخشد

بازگشایی حرم ۴ ساعت بعد از حادثه تروریستی

حرم مطهر شاهچراغ (ع) بعد از این حادثه تروریستی کانون توجه‌های بین المللی شد و بیشتر رسانه‌های داخلی و خارجی اخبار لحظه‌ای از حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) به جهان مخابره کردند و تدابیر ویژه امنیتی نیز در حرم مطهر اعمال شد.

پس از انجام اقدامات لازم در اولین فرصت که ۴ ساعت پس از بروز حادثه بود درب‌های حرم به روی زوار باز شد.

زائران و مجاوران حرم احمد بن موسی (ع) نماز صبح دوشنبه ۲۳ مرداد ماه را در این حرم اقامه کردند.

رشد ۲ برابری حضور زوار بعد از حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ (ع)

حرم مطهر شاه چراغ علیه السلام از دیرباز محلی امن برای عاشقان و دلدادگان خاندان ائمه اطهار علیه السلام بوده است و همچون نگینی درخشان در شیراز می‌درخشد.

حادثه تروریستی که در حرم مطهر شاه چراغ (ع) در آبان ماه سال ۱۴۰۱ رویداد نیز موجب شد مردم استان فارس بیش از هر زمان دیگری به حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) رفته و دلدادگی خود را با آستان حضرت نشان دادند.

وزیر کشور روز دوشنبه ۲۳ مردادماه در جریان سفر خود به استان فارس در خصوص حضور زوار در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) گفت: پس از حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) حضور زوار در حرم مطهر دو برابر شده است.

بعد از گذشت یک روز از حادثه تروریستی که شامگاه یک شنبه در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) رخ داد شاهد بودیم که حضور مردم در این آستان تنها به اهالی شهر شیراز محدود نشد و آحاد مختلف مردم از اقصی نقاط فارس به شیراز سفر کرده و در حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) نسبت به اقامه عزاداری حادثه تروریستی حرم اقدام کردند.

برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و عزاداری تنها بخشی از برنامه‌های آستان مقدس احمد ابن موسی (ع) بود که با حضور جمع کثیری از اهالی فارس در این حرم مطهر برگزار شد.

هم اکنون جمع کثیری از دلدادگان اهل بیت (ع) در این مکان حضور می‌یابند و ضمن زیارت حرم شاه چراغ (ع) اقدامات تروریست‌ها را محکوم می‌کنند.

کد خبر 5862217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha