۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹

در گفت‌وگو با مهر بیان شد؛

قاچاقچی پرندگان وحشی در دزفول دستگیر شد

قاچاقچی پرندگان وحشی در دزفول دستگیر شد

دزفول- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول هرگونه حمل، عرضه و نگهداری گونه‌های وحشی بدون اخذ مجوز و پروانه مربوطه را ممنوع دانست و گفت: یک قاچاقچی پرندگان وحشی در دزفول دستگیر شد.

مسعود نوری پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از دریافت گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر حضور قاچاقچی پرندگان وحشی در شهرستان دزفول و با حمایت دادستان و در عملیاتی غافلگیرانه توسط حافظان محیط زیست و نیروی انتظامی، متهم مذکور دستگیر شد.

وی ضمن قدردانی از پشتیبانی پرسنل انتظامی ادامه داد: پس از دریافت گزارش همیاران و دوست‌داران حیات وحش و با دریافت مجوز ورود به منزل از دستگاه قضائی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، پاسگاه محیط‌بانی قلعه شاداب به همراه پرسنل انتظامی، این متخلف را دستگیر کردند که بیش از ۱۲۰ قطعه پرنده بلبل خرما در این عملیات کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: طبق بند «الف» ماده ۱۲ قانون شکار و صید، هرگونه خرید، فروش، صید و زنده گیری گونه‌های وحشی بدون دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

نوری پور عنوان کرد: با توجه به محتویات پرونده تخلف صورت گرفته با دستور صادره از جانب مقام قضائی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول متهم مذکور تا زمان تعیین تکلیف نهایی روانه زندان شد.

کد خبر 5862355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      4 0
      دراطراف دزفول تعدادزیادی شکارچی غیرمجازهست که اقدام به شکارگونه های نادرپرندگان میکنندمسئولین پیگیری کنند
    • بزرگ IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
      0 0
      چقدر بی رحم هستن اونایی که حیوونای آزاد رو میگیرن و از خونواده های اون حیوونا جدا می کنن. اون پرنده ها جوجه دارن خدا از اینا نگذره