۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کارعنوان کرد؛

گلستان از استان های پیشرو در جذب تسهیلات تبصره ۱۶

گلستان از استان های پیشرو در جذب تسهیلات تبصره ۱۶

گرگان- معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گلستان از استان های پیشرو در جذب منابع تسهیلات درجذب تبصره ۱۶ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود کریمی بیرانوند با حضور در جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال در استان گلستان رخ داده، اظهار کرد: در بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات بانکی، گلستان از استان‌های سردمدار در جذب منابع است.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بیان این مطلب که در دولت رئیسی نرخ بیکاری کاهشی بوده، افزود: در سال گذشته با همت تمامی مسئولان و دست اندرکاران در سراسر کشور، کمترین نرخ بیکاری ثبت شد که این افتخاری برای خدمتگزاری ما به مردم است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان در دولت سیزدهم کاهشی شده، اضافه کرد: مطابق آمارها نرخ بیکاری از ۲۴ درصد به ۲۱ درصد رسیده است.

کریمی بیرانوند بابیان اینکه نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال هم از ۱۶.۵ به ۱۵.۵ درصد رسید، افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان که از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور است، از ۱۳.۲ به ۱۲.۱ درصد رسید.

وی از افزایش اشتغال تمام وقت در دولت جدید خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ درصد اشتغال تمام وقت در کشور رشد داشته است.

وی ضمن بیان این مطلب که در ۲۴ استان نرخ بیکاری تک رقمی شده، اضافه کرد: بیکاری کاهشی در ۲۵ استان و نرخ بیکاری زیر ۸ درصد در ۱۸ استان تاکنون اتفاق افتاده است.

وی با اعلام این نکته که بیشتر مصوبات شورای عالی اشتغال در سال جاری کیفی بوده است، گفت: مصوبات متعددی درباره بیکاری فارغ التحصیلان و طرح مهارت آموزی داشتیم.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه در کارگروه اشتغال بحث‌های تحلیلی زیاد شود، افزود: یکی از مسائل ما در حوزه اشتغال، اشتغال پذیری است یعنی اصلاً نیروی کار آماده برای اشتغال در رسته‌های شغلی نیست.

وی بی انگیزگی جوانان نسبت به اشتغال در بازار کار را از دیگر دلایل بیکاری دانست و اضافه کرد: این مسئله جدی فرهنگی و اجتماعی است بنابراین باید رویکرد کارگروه اشتغال در این حوزه متفاوت باشد.

کد خبر 5862680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha