۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

استخراج ۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

استخراج ۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ میلیون تن از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج مواد معدنی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل‌الله رحمتی صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای معادن چهارمحال و بختیاری در سال جاری، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت معادن موجود در استان، انجام تعهدات و فعال‌سازی ۱۸ باب معدن بنا به تکلیف قانونی، در دستورکار این نشست بود که مصوبات لازم در این خصوص اخذ شد.

وی افزود: جهت ساماندهی معادن، به ۴۸ معدنی که مسئول فنی ندارند فرصت ۲ ماهه داده شد تا مسئول فنی خود را معرفی کنند تا کیفیت محصولات تولیدی ارتقا پیدا کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۵۹ باب از معادن استان آمار تولید خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده بودند که قرار شد در این فرصت ۲ ماهه این کار را انجام دهند در غیر این صورت مشمول ضوابط و مقررات قانونی می‌شوند.

رحمتی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های سال جاری در چهارمحال و بختیاری شناسایی معادن مغفول مانده در استان است، مطالعات گسترده‌ای در این خصوص انجام می‌شود، با سازمان‌های فرا استانی مکاتبات بسیاری انجام گرفته است، گروه‌های مختلف در داخل استان مستقر شدند و در ماه‌های آینده اخباری خوبی در خصوص معدنی شدن استان منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲ میلیون تن از معادن چهارمحال و بختیاری استخراج مواد معدنی صورت گرفته است و ۱۷۰ درصد رشد وصول حقوق دولتی انجام شد که به بودجه عمومی استان کمک می‌کند.

کد خبر 5862958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha