۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

فرماندار نهاوند:

دستگاه‌ها به اشتغال دیدگاه جهادی داشته باشند

دستگاه‌ها به اشتغال دیدگاه جهادی داشته باشند

همدان-فرماندار نهاوند گفت: یکی از دغدغه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم اشتغال است، و همه دستگاه‌ها به این دغدغه‌ی مهم به دید جهادی نگاه کنند.

به گزارش مهر ضرغام احمدوند بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان نهاوند، اظهار کرد: اشتغال جوانان از مهمترین مسائلی بوده که باید به آن توجه ویژه داشت و یکی از وظایف ما مسئولین، اشتغال و رضایتمندی مردم در این حوزه است.

فرماندار نهاوند افزود: یکی از دغدغه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم اشتغال است، و همه دستگاه‌ها به این دغدغه‌ی مهم به دید جهادی نگاه کنند.

فرماندار نهاوند با اشاره به گزارش‌دهی هفتگی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در حوزه‌ی مشاغل خانگی گفت: با توجه به تعهدی که ادارات دارند ۲ هزار ۲۱۹ نفر تعهد اشتغال شهرستان، نیاز است برخی ادارات توجه و نیروی بیشتری به کار بگیرند و حتماً آمار را در سامانه ثبت کنند و اگر یکی از دستگاه‌ها کم کاری کند در پایان، کار نتیجه‌ی خوبی نخواهد داشت.

احمدوند خاطرنشان کرد: ادارات تلاش کنند که اعتبارات بازگشت نخورند و بانک‌های عامل نیز برای جذب بیشتر اعتبارات تلاش بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه اگر در فرایند ایجاد اشتغال یک مورد کم‌کاری شود زنجیره به مشکل بر خواهد خورد، ادارات از وظایف خود شانه خالی نکنند، بیان کرد: سال گذشته سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی ۱۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بوده است که متأسفانه از این رقم ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان جذب نشد و بازگشت خورد و به‌همین خاطر سهمیه اشتغال در سال ۱۴۰۲ نیز نصف شده و رتبه بندی شهرستان را نیز پایین آورد.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: این زیبنده شهرستان نهاوند نیست که رتبه‌ی آخر در جذب اعتبارات مشاغل خانگی باشد و باید این رتبه در سال جاری تغییر یافته و به جایگاه اول و دوم ارتقا یابد.

احمدوند با بیان اینکه در بحث اشتغال مدیران باید دید جهادی داشته باشند، گفت: از جمله موضوعاتی که دولت بر آن مصمم است رفع موانع اشتغال است که توجه ویژه‌ای را از جانب متولیان در شهرستان می‌طلبد و بحث بیمه را هم در اشتغال‌های ایجاد شده باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: به شخصه همه موارد را رصد می‌کنم و معتقدم حساسیت نسبت به موضوع اشتغال باید بالا باشد تعهدات را اجرایی کنید چرا که بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم از این راه رفع خواهد شد، همچنین مشکل سامانه رصد را برای همیشه حل کنید و همه ی دستگاه‌ها همت کنید تا اگر در حوزه‌ی اشتغال موانعی هست مرتفع شود.

فرماندار نهاوند با اشاره به انتخابات پیش روی نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث انتخابات یکی دیگر از موضوعاتی است که در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است و همیشه شاهد حضور پر رنگ مردم در این عرصه اجتماعی هستیم که باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

احمدوند افزود: موضوع پیش ثبت نام اقدام جالبی از جانب وزارت کشور بود که در این عرصه ۱۱۶ نفر در شهرستان نهاوند پیش ثبت نام انتخابات خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه استقبال با شکوه، حضور جوانان و بانوان ۳ عنصری هستند که در عرصه انتخابات باعث یأس و ناامیدی دشمنان خواهد شد، گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت از نکات مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری هستند که برای مردم ایجاد امید می‌کنند و در این انتخابات و روند اجرایی آن باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

فرماندار نهاوند عنوان کرد: کنگره ۸ هزار شهید استان نزدیک است، ادارات وظایف ابلاغی را مد نظر داشته و به آن توجه ویژه داشته باشند، چرا که هر چه داریم به برکت خون همین شهدا است.

کد خبر 5863203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha