۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۲

خوزستان پایتخت موکب‌ها -۴۱؛

ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی در مرز شلمچه افتتاح شد

ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی در مرز شلمچه افتتاح شد

شلمچه- ایستگاه آبرسانی به مواکب حسینی (ع) در مرز بین‌المللی شلمچه طی آئینی با حضور استاندار خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عصر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه آبرسانی به مواکب مرز بین‌المللی شلمچه با بیان اینکه در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرز شلمچه هزینه شده است، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده وضعیت این مرز در حوزه آب و فاضلاب برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط پایداری قرار گرفته است.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفای خوزستان در پایانه مرزی شلمچه، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ماه‌های گذشته با برنامه‌ریزی و بسیج کردن امکانات توانست در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پیشتاز باشد.

وی، اجرای ۲ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب ۳۱۵ میلی‌متر، احداث ایستگاه پمپاژ آب مواکب با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در شبانه روز، احداث سه هزار و ۵۰۰ متر خطوط آبرسانی به مواکب، اجرای بیش از ۷۰ فقره انشعاب آب مواکب و وارد مدار کردن سه مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال را از جمله اقدامات آبفای خوزستان در راستای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز شلمچه عنوان کرد.

کرمی نژاد در ادامه نصب سیستم گندزدایی در تأسیسات مواکب و اورهال ایستگاه پمپاژ تقویت فشار شلمچه را از دیگر اقدامات محقق شده نام برد.

مدیر عامل آب و فاضلاب خوزستان به احداث ۲ لاگون فاضلاب، شست‌وشو و لایروبی شبکه فاضلاب مواکب و راه اندازی منهول پمپ فاضلاب مواکب با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: این اقدامات در راستای رفاه حال هم‌وطنانی که از مرز شلمچه خارج می‌شوند، انجام شده است.

کرمی نژاد با بیان اینکه آب مرز شلمچه از آب با کیفیت غدیر تأمین شده است، تاکید کرد: خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) را وظیفه خود می‌دانیم و برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه بر تأمین آب شرب زائران نظارت می‌شود، افزود: آبفا متولی استانداردهای آب شرب است و همه موارد استاندارد رعایت شده و از دستگاه‌های کلر زنی جدید و آب ژاول که قدرت گندزدایی بالایی دارند، استفاده می‌شود.

به گزارش مهر، عصر امروز پنجشنبه خدمات‌رسانی مواکب در مرز شلمچه به صورت رسمی با حضور استاندار خوزستان، امام جمعه اهواز، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، مقامات نظامی و انتظامی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در شلمچه آغاز شد.

کد خبر 5864060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha