۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳

گفتگوی بلینکن و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ایران

گفتگوی بلینکن و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعاهای بی اساس درباره دخالت پهپادی ایران در جنگ اوکراین، از گفتگوی بلینکن و وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی درباره ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن امروز پنج شنبه با «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی گفتگو کرده است.

«متیو میلر» در نشست خبری در واشنگتن ضمن اعلام این خبر افزود: دو طرف در این گفتگو درباره اهمیت کاهش تنش‌های در اراضی فلسطینی و پایبندی واشنگتن به راه حل دو دولتی بحث و تبادل نظر کردند.

میلر تأکید کرد: با فعالیت‌های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری به شدت مخالفیم و از تل آویو می‌خواهیم این اقدامات را متوقف کند.

وی همچنین تصریح کرد: بلینکن با وزیر اسرائیلی همچنین درباره چالش‌های منطقه‌ای ناشی از ایران و نیروهای نیابتی این کشور رایزنی کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه سخنانش ضمن تکرار ادعای دخالت ایران در جنگ اوکراین مدعی شد: ایران به فعالیت‌های بی ثبات کننده خود و ارسال پهپاد برای روسیه به منظور استفاده از آن در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد. واشنگتن با جدیت با این اقدامات بی ثبات کننده ایران و ارسال پهپاد برای روسیه برخورد خواهد کرد و ما تدابیر لازم را برای پاسخگو کردن ایران اتخاذ خواهیم کرد.

این ادعاهای بی اساس مقام آمریکایی در حالی است که مقامات ایران و روسیه این ادعاها را بی اساس و فاقد هر گونه سند و مدرک دانسته اند.

کد خبر 5864068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha