۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱

مسئول موکب دلدادگان حسین (ع) خرم‌آباد مطرح کرد؛

پنجمین سال خدمت‌رسانی موکب دلدادگان حسین (ع) به زائران اربعین

پنجمین سال خدمت‌رسانی موکب دلدادگان حسین (ع) به زائران اربعین

خرم‌آباد - مسئول موکب دلدادگان حسین (ع) خرم‌آباد از خدمت‌رسانی این موکب به زائران اربعین حسینی (ع) برای پنجمین سال متوالی در شهر کربلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اسدی چگنی امروز جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این موکب در سال ۱۳۹۶ باهدف برپایی موکب در ایام اربعین و مناسبت‌های مذهبی در طول سال تأسیس شده است و هرساله در ایام اربعین در شهر کربلا مستقر می‌شود.

وی با اشاره به آدرس دقیق موکب در عراق، افزود: موکب ما در حی الملحق عمود ۱۳۹۶ بوده و امسال با برپایی ایستگاه صلواتی و غرفه‌های خدماتی کفاشی، خیاطی، تعمیر ویلچر و خدمات بهداشتی به زائران حسینی خدمت می‌کند.

پنجمین سال خدمت‌رسانی موکب دلدادگان حسین (ع) به زائران اربعین

مسئول موکب دلدادگان حسین (ع) خرم‌آباد با اشاره به اینکه موکب دلدادگان حسین (ع) روزانه شش هزار پرس پخت غذا دارد، افزود: هزینه‌های موکب از طریق کمک‌های مردمی و خادمین موکب تأمین می‌شود و ۴۰ نفر خادم در آن مشغول خدمت به زائران هستند.

اسدی چگنی با بیان اینکه موکب دلدادگان حسین (ع) حدود پنج سال است که در ایام اربعین در شهر کربلا حضور دارد، عنوان کرد: موکب ما از هفتم تا هفدهم شهریورماه به مدت ۱۰ روز در کربلا حضور دارد و به همه زائرین کشور ایران و سایر کشورها خدمت می‌کند.

وی افزود: به‌غیراز ایام اربعین، در طول سال هم در استان فعالیت‌هایی همچون توزیع بسته معیشتی، کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند، مشارکت در تهیه جهیزیه خانواده‌های نیازمند و مشارکت در خرید وسایل منزل خانواده‌های نیازمند دارد و در سیل سال ۹۸ نیز حضور چشمگیری داشت.

مسئول موکب دلدادگان حسین (ع) خرم‌آباد، تصریح کرد: برای اربعین امسال به وسایلی همچون موتوربرق، دستگاه یخ‌ساز، دارو و یخ در شهر کربلا نیازمندیم اما مسئولان شهرستان و استان تاکنون همکاری و پشتیبانی نداشته‌اند.

اسدی چگنی با اشاره به درخواست کمک از مردم، مسئولان و خیران، گفت: به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) انتظار داریم خادمین موکب را یاری و نذورات نقدی را به شماره‌حساب موکب ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۰۴۱۱۱ بنام موکب دلدادگان حسین (ع) واریز کنند.

وی تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود در طول سال جلسات اربعین را برگزار و مشکلات موکب را احصاء و تصمیم‌گیری و مصوباتی لحاظ کنند و برای هر کار مجری تعریف کنند نه اینکه فقط ۲۰ روز مانده به اربعین جلساتی برگزار شود و سعی شود ادارات و نهادها در کنار مواکب باشند و هزینه برپایی موکب خود را بین مواکب تقسیم و مشکلات مواکب را حل کنند.

کد خبر 5864430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha