۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۴

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

تأمین بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

تأمین بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو آبی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تدارک تأمین و خرید بیش از یک هزار تن بذور گندم و جو در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مهدوی صبح شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بیش از یک هزار تن بذر گندم و جو برای توزیع در استان تأمین و خریداری شد.

وی افزود: از این میزان بذر خریداری شده یک هزار تن خریداری شده که ۳۲۳ تن آن گندم آبی و ۶۷۰ تن جو آبی است، روند خرید بذر همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه خرید کل بذر گندم آبی حدود ۴۰۰ تن و جو آبی یک هزار تن تعیین شده که این میزان در طبقات سه‌گانه بذری شامل، طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده است.

مهدوی ارقام تحت کشت مزارع بذری گندم آبی را پیشگام و کشت مزارع بذری جو آبی را سهند، انصار، آرتان، آبیدر و مهتاب عنوان کرد.

وی عنوان کرد: در زمینهٔ تولید بذر در چهارمحال و بختیاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بخش دولتی با دو سایت بوجاری تجهیز با دستگاه گراویته و سم‌زن دیسکی در سطح استان فعال است و خرید بذر را زیر نظر مرکز تحقیقات، استان کنترل و نظارت انجام می‌دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از نمونه‌برداری و کسب مجوز و تأیید لازم بذر یاد شده پس از بوجاری، ضدعفونی توسط کارگزاران توزیع در سراسر استان انجام و در پاییز سال جاری در بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

کد خبر 5864710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha