۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۱

رئیس منابع طبیعی نیر خبر داد؛

مهار آتش‌سوزی در ییلاقات نیر/بیش از ۵۰هکتار مراتع در آتش سوخت

مهار آتش‌سوزی در ییلاقات نیر/بیش از ۵۰هکتار مراتع در آتش سوخت

نیر_ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیر گفت:آتش‌سوزی در مناطق ییلاقات شهرستان نیر مهار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آذری صبح شنبه با حضور در ییلاق نیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۵۰ هکتار از مراتع در منطقه ییلاقات «قوناق قران»، «قوش داغی» و «توتونسیز» در شهرستان نیر بخش کوراییم و میانه در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه ییلاقات از حدود ساعت ۱۲ شب دیروز پنج شنبه آغاز و ساعت ۷ صبح امروز مهار شد، گفت: نیروهای امدادی منابع طبیعی بلافاصله پس از اطلاع، برای کنترل و مهار آتش سوزی در محل حضور یافتند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان نیر بیان کرد: به دلیل وسعت زیاد آتش، تراکم زیاد گونه‌های مرتعی و نبود راه دسترسی در منطقه، عملیات کنترل و مهار آتش برای نیروهای امدادی با مشکل مواجه شده بود.

آذری ادامه داد: برخی افراد برای پاکسازی محل زندگی خود علفزارها را آتش می‌زنند و برخی دیگر هم با رها کردن بقایای آتش در مناطق مختلف موجب ایجاد آتش سوزی در منابع طبیعی و مراتع می‌شوند.

وی با اشاره به قوانین سخت مربوط به مجازات افرادی که بخواهند به صورت عمدی اقدام به آتش زدن مراتع و جنگل‌ها کنند، خاطرنشان کرد: از همشهریان تقاضا داریم در صورت هرگونه آتش سوزی و اقدام غیر قانونی بلافاصله با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد منابع طبیعی و آبخیزداری تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

کد خبر 5864758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha