۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲

رئیس دانشگاه شیراز:

بودجه دانشگاه شیراز ناچیز است

بودجه دانشگاه شیراز ناچیز است

شیراز - رئیس دانشگاه شیراز گفت: بودجه اختصاص یافته به این مرکز علمی کشور ناچیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موذنی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه شیراز هر ساله در میان دانشگاه‌های برتر کشور قرار داشته و بر اساس آخرین اعلام مؤسسات ارزیاب دانشگاه‌های جهان، دانشگاه شیراز رتبه ۶۹۰ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کرده که نسبت به گذشته رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از یک هزار و ۷۹۴ مقاله توسط دانشجویان دانشگاه شیراز در مراجع بین‌المللی به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه شیراز در خصوص کاهش فاصله دانشگاه و صنعت نیز تصریح کرد: در راستای کاهش فاصله میان صنعت و دانشگاه مقرر شده تا برخی از دروس در محیط واقعی کار به دانشجویان تدریس شود تا این افراد علاوه بر یادگیری دروس به‌صورت تئوری به‌صورت عملی نیز با محیط کار آشنا شوند.

او اضافه کرد: بیش از ۳۰ شرکت فناور در دانشگاه شیراز در حال فعالیت هستند و توانسته‌اند طرح‌های مختلفی صنعتی را به ثبت برسانند این در حالی است که طی یک سال گذشته ۱۵۰ کد رشته جدید در دانشگاه شیراز فعال شده که تمامی این رشته‌ها دارای تقاضای مؤثر در بازار کار هستند.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی در خصوص نشاط‌افزایی در میان دانشجویان نیز بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت یکی از طرح‌هایی است که موجب نشاط‌افزایی در میان دانشجویان شده، این اردوها در تلاش است تا موفقیت‌های کشور را به نمایش گذاشته و عاملی برای امیدآفرینی در میان جوانان دانشجو باشد.

موذنی تأکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از سه هزار طرح فرهنگی در دانشگاه شیراز اجرایی شده که از جمله این طرح‌ها می‌توان به جشنواره «حرکت، حامیم و رویش» اشاره کرد این در حالی است که سه کتاب در پژوهشکده دانشگاه شیراز نیز تألیف شده و مراحل چاپ این کتاب‌ها نیز در حال طی‌شدن است.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اماکن تاریخی تحت مدیریت این دانشگاه نیز تصریح کرد: موزه تاریخی نارنجستان قوام شیراز بازگشایی شده و طرح امکان‌سنجی ۲۴ ساعته شدن باغ ارم نیز در حال بررسی است.

او در خصوص بودجه این دانشگاه نیز یادآور شد: با توجه به وسعت دانشگاه شیراز و زیرمجموعه‌های این مرکز علمی مجموع بودجه این دانشگاه ۸۶۰ میلیارد تومان است.

به گفته این مقام مسئول در تخصیص اعتبارات ویژگی‌های خاص دانشگاه شیراز دیده نمی‌شود؛ ازاین‌رو بودجه اختصاص‌یافته به این مرکز علمی کشور بسیار ناچیز است.

کد خبر 5865886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha