۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵

کارشناس هواشناسی بوشهر:

شرجی و گرما در استان بوشهر ادامه دارد/ وقوع ناپایداری‌های جوی

شرجی و گرما در استان بوشهر ادامه دارد/ وقوع ناپایداری‌های جوی

بوشهر- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال وقوع ناپایداری های جوی در برخی نقاط استان گفت: هوای گرم و مرطوب و شرجی در سطح استان بوشهر ادامه دارد.

طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز انتظار می‌رود هوای گرم و مرطوب و شرجی در سطح استان بوشهر ادامه داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت در برخی نقاط استان بخصوص ارتفاعات، در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رشد ابر، وزش باد و تندباد لحظه‌ای، بارش پراکنده، رعد و برق و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی گفت: از فردا نیز جهت جریان به تدریج شمال غربی خواهد شد و تا پایان هفته در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در ساعاتی از بعدازظهر تا اوایل شب در برخی نقاط بویژه ارتفاعات شرقی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده باران، رعد و برق و و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در بعدازظهر تا اوایل شب در هنگام وزش تندباد بیش از ۴۲ کیلومتر در ساعت از فردا به تدریج شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و امروز طی ساعاتی تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5866792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha