واکنش اتحادیه عرب به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

واکنش اتحادیه عرب به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی

اتحادیه عرب خواهان مداخله فوری جامعه بین‌الملل جهت پایان‌دادن به تعرض‌های مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، دبیرخانه اتحادیه عرب خواستار مداخله فوری جامعه بین‌الملل جهت پایان‌دادن به تعرض‌های مداوم رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی و جلوگیری از اقدامات این رژیم برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی این مکان مقدس شد.

دبیرخانه اتحادیه عرب در بیانیه‌ای که به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد حریق مسجدالاقصی صادر کرد، تمامی تعرض‌های رژیم صهیونیستی نسبت به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی، به ویژه مسجدالاقصی را محکوم نمود.

این نهاد عربی تاکید کرد: مسجدالاقصی به طور کامل، تنها مخصوص عبادت مسلمانان است. ما هرگونه تلاشی برای از میان‌بردن حاکمیت تشکیلات خودگردان بر قدس شرقی، به عنوان پایتخت فلسطین و مقدسات آن را محکوم می‌کنیم.

دبیرخانه اتحادیه عرب با اشاره به اقدامات کابینه‌های مختلف رژیم صهیونیستی جهت آسیب‌زدن به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن از طریق ایجاد تونل و حفره در زیر این مکان مقدس و فضای پیرامونی آن، این اقدامات را در راستای تلاش برای ویران‌نمودن مسجدالاقصی دانست.

همچنین این دبیرخانه، هدف از یورش‌های روزانه شهرک‌نشینان صهیونیست و اعضای کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و محیط آن، با حمایت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را قراردادن فلسطینیان در برابر عمل انجام‌شده، تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس اسلامی و تغییر وضعیت قانونی و تاریخی آن عنوان کرد.

کد خبر 5867285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha