۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۱۷

در بیانیه ای تأکید شد؛

مسجد قلب تپنده جهان اسلام است

مسجد قلب تپنده جهان اسلام است

ساری- معاونت فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران مسجد را به عنوان اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت، جایگاه پرورش انسان های وارسته و قلب تپنده جهان اسلام برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه معاونت فرهنگی و پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت روز جهانی مسجد آمده است: ۳۱ مرداد یادآور به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ۱۳۴۸ به دست صهیونیست‌ها است که سال‌ها بعد این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی ۲۱ آگوست به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

در ادامه آورده شده است: بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است، مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکردهای متعدد عبادی، فعالیت‌های آموزشی، نظامی، اجتماعی وسیاسی بوده است.

همچنین تصریح شده است: امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت، تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را بکار بسته‌اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.

معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران (واحد امور مساجد) ضمن گرامیداشت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد، این روز را به تمام مسلمانان جهان، ملت شریف ایران، مردم متدین و ولایت مدار و انقلابی استان مازندران به ویژه نهادهای مردمی فعال در عرصه مسجد، ائمه محترم جمعه و جماعات و هیئات امنا و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج مستقر در مساجد تبریک گفته و رشد جایگاه و کارکرد بیش از پیش مساجد در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را آرزو می‌نماید.

کد خبر 5867409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha