یکی از رهبران سازمان بدر عراق:

آمریکا ضعیف‌تر از آن است که بخواهد از لحاظ نظامی خطر کند

آمریکا ضعیف‌تر از آن است که بخواهد از لحاظ نظامی خطر کند

یکی از رهبران سازمان بدر عراق تصریح کرد که اقدامات نظامیان آمریکایی در خاک سوریه و مرزهای عراق یک نمایش توهم آمیز است و این کشور در ضعیف‌ترین شرایط خود به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الجویبراوی» یکی از رهبران سازمان بدر عراق تاکید کرد که اقدامات آمریکا در داخل خاک سوریه و نزدیک مرزهای عراق یک نمایش توهم آمیز با هدف اثبات حضور خود در منطقه است.

وی در ادامه افزود: انتشار تصاویر و کلیپ‌های تحرکات نظامیان آمریکا در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تنها با هدف اثبات حضور آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد.

الجویبروای تصریح کرد: یکی از اهداف این تحرکات اعمال فشار بر دولت عراق در خصوص بودجه نیروهای حشدشعبی که در پارلمان تصویب شده، است. فرضیه قصد و نیت آمریکا برای حمله نظامی به نیروهای حشدشعبی با شکست روبه رو خواهد شد چرا که این نیروها در بهترین شرایط تسلیحاتی خود به سر برده و سلاح‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارند که می‌تواند هرگونه حمله را خنثی کند.

وی بیان کرد: این در حالیست که آمریکا در ضعیف‌ترین اوضاع خود به سر برده و هرگز نخواهد توانست از لحاظ نظامی خطر کند.

محمود الحیانی یکی از اعضای ارشد ائتلاف فتح عراق روز گذشته ضمن تأکید بر این نکته که تحرکات نظامی آمریکا بخشی از طرح بحران آفرینی برای دولت فعلی در بغداد است، گفت که مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور هنوز اجرایی نشده است.

وی در مصاحبه با المعلومه در این خصوص افزود: بر اساس چشم‌انداز فعلی، این حرکت‌ها راه را برای نبرد در سوریه بین آمریکا و روسیه هموار می‌کند. اظهارات واشنگتن در خصوص تحرکات و انتقال نیروها قانع کننده نیست و با توافقات امنیتی و راهبردی بین آمریکا و عراق مغایرت دارد. تحرکات نظامی واشنگتن بخشی از طرح ایجاد بحران در مقابل دولت فعلی عراق است.

الحیانی درباره موضع دولت در خصوص اخراج نیروهای نظامی از عراق تاکید کرد: مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیروهای رزمی آمریکایی تاکنون اجرایی نشده است.

«عقیل الطایی» کارشناس امنیتی و نظامی عراقی پیشتر در گفتگو با المعلومه تأکید کرده بود که آمریکا به خواسته‌های دولت عراق مبنی بر لزوم حذف نیروهای رزمی و حفظ نیروهای آموزشی اهمیتی نمی‌دهد و هدف واشنگتن، به دست گرفتن زمام اداره امور در عراق است.

کد خبر 5867530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha