۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

مهر گزارش می‌دهد؛

سه روز جذاب برای کتابخوان ترین دانش آموزان ایران

سه روز جذاب برای کتابخوان ترین دانش آموزان ایران

بیش از هفتصد هزار دانش آموز در مسابقات کتابخوانی هیس طوری شرکت کردند و حالا برگزیدگان این مسابقه سه روز در اردوگاه باهنر مهمان وزارت آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اردوی گفتگو محور با محوریت کتاب و کتابخوانی امروز صبح به ایستگاه پایانی رسید و مراسم اختتامیه آن در اردوگاه باهنر برگزار شد.

از سال گذشته دانش آموزان دهه هشتادی می‌توانستند با مراجعه به اپلیکشن شاد در مسابقه کتابخوانی هیس طوری شرکت کنند.

بیش از هفتصد هزار دانش آموز در این مسابقات شرکت کردند و حالا برگزیدگان نهایی این مسابقه کتابخوانی که حدود سیصد نفر دانش آموز دختر و پسر هستند سه روز در اردوگاه باهنر مهمان وزارت آموزش و پرورش خواهند بود تا علاوه بر داشتن اوقات فراغتی با نشاط و هیجان انگیز، از کاخ سعدآباد، منزل حضرت امام خمینی در جماران و قبرستان سربازان متفقین در جنگ جهانی دوم را هم بازدیدهایی داشته باشند.

سه روز جذاب برای کتابخوان ترین دانش آموزان ایران

اردوی دانش آموز تا عصر روز پنجشنبه ادامه دارد و هر یک از برگزیدگان نهایی برای اینکه جز برگزیدگان برتر باشند لازم است در یک آزمون کتبی یک مصاحبه و یک ارائه نهایی شرکت کنند تا مشخص شود کدام یک از دانش آموزان اطلاعات بیشتری از کتاب‌های مسابقه در ذهن دارند و اشراف بیشتری به مباحث مطرح شده در کتاب دارند.

اولین آزمون راستی آزمایی در اولین روز این اردو برگزار شد، دانش آموزان شرکت کننده در یک ساعت فرصت دارند به ۴۶ سوال تستی پاسخ دهند و خلاصه ۶ جلد از ۱۵ جلد کتاب هیس طوری را به انتخاب داوران بنویسند.

موضوعی که بچه‌ها را خیلی خوشحال کرد، این بود که آزمون کتبی نمره منفی نداشت. به همین خاطر بچه‌ها می‌توانستند با خیال راحت به سوالات تستی پاسخ دهند و از غلط زدن تست‌ها نترسند.

سه روز جذاب برای کتابخوان ترین دانش آموزان ایران

سرانجام کریستف کلمب، علل شکست بومیان آمریکا، علل موفقیت اروپا در انقلاب صنعتی، فتح هند توسط نادرشاه و ماجرای قتل قائم مقام فراهانی از موضوعاتی بود که سوال‌های تستی از آن طرح شده بود.

کد خبر 5867869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha