۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد؛

مشارکت ۱۰۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی کرمانشاه در مراسم اربعین امسال

مشارکت ۱۰۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی کرمانشاه در مراسم اربعین امسال

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از مشارکت یک هزار نیروی بهداشتی و درمانی کرمانشاه در مراسم اربعین امسال در مرز خسروی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی بعد از ظهر سه شنبه در آئین بدرقه کاروان سلامت اربعین استان کرمانشاه اظهار کرد: خداوند توفیق بسیار بزرگی را نصیب ما کرده و این توفیق به هر کسی داده نمی‌شود.

وی افزود: امسال برنامه ریزی هایی که با همت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و ارگان‌های مرتبط صورت گرفته بسیار منظم تر از سال‌های قبل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: امسال با آمادگی بیشتری به استقبال برنامه عظیم پیاده روی اربعین می‌رویم و بیش از یک هزار نفر نیروی آموزش دیده و همکاران شما در حوزه‌های مختلف درگیر این کار هستند.

محمدی بیان کرد: در زمینه بهداشتی حدود ۱۰۰ تیم بازرسی از موکب‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها در حال فعالیت هستند و روزانه تمام نکات بهداشتی را کنترل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نقطه صفر مرزی در مرز خسروی برای غربالگری زائران، آزمایشگاه پیشرفته‌ای راه اندازی کرده ایم که آزمایش نمونه‌های آب آشامیدنی را به صورت روزانه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین آزمایش‌های تشخیصی کرونا، التور، آنفولانزا و سایر بیماری‌های شایع در کشور عراق در این آزمایشگاه برای زائران قابل انجام است و مرز خسروی تنها مرزی است که افراد در هنگام ورود به کشور به صورت دقیق توسط همکاران معاونت بهداشتی چک می‌شوند و تمام زائران پیاده روی اربعین که از این مرز وارد کشور می‌شوند غربالگری می‌شوند.

محمدی ادامه داد: در زمینه درمان نیز تمام بیمارستانها از نظر کادر تخصصی و تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی تقویت شده اند و در حال آماده باش کامل هستند.‌

وی عنوان کرد: قابلیت‌های استان کرمانشاه در پیاده روی عظیم اربعین قابلیت‌های ویژه ای است، بیمارستان صحرایی ارتش و ۲ اتاق سرد در مرز خسروی و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، ۲ فروند بالگرد و بیمارستان مجهز صحرایی توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه راه نصرآباد که یکی از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی کشور است در پیاده روی اربعین خدمات لازم را به زائران ارائه می‌دهند.

کد خبر 5868292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha