۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۴۵

فرماندار پردیس:

۶۸ پروژه طی هفته دولت در پردیس کلنگ زنی و بهره برداری می شود

۶۸ پروژه طی هفته دولت در پردیس کلنگ زنی و بهره برداری می شود

پردیس- فرماندار پردیس گفت: ۶۸ طرح عمرانی طی هفته دولت در پردیس کلنگ زنی و بهره برداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قضاتلو در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته پردیس از افتتاح و بهره‌برداری ۶۸ پروژه طی این هفته در شهرستان برای ارتقا خدمت رسانی به مردم خبر داد و اظهار داشت: شهرستان پردیس را یکی از شهرستان‌های استان است که بیشترین پروژه عمرانی را در هفته دولت امسال کلنگ زنی و بهره برداری می‌کند.

وی گفت: اعتبار این پروژه‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و مهمترین طرح عمرانی آن واگذاری ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحد مسکن مهر با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

فرماندار پردیس مسکن مهر پردیس را بخشی از تعهدات دولت‌های پیشین دانست و افزود: انباشت کارهای عمرانی پروژه از دولت‌های پیشین منجر به تأخیر تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان شده و هنوز بخشی از این واحدها تحویل نشده است.

قضاتلو با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد تومان پروژه دیگر توسط شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها آماده بهره برداری و کلنگ زنی است افزود: افتتاح درمانگاه شبانه روزی در فاز ۱۱ شهر پردیس، تالار بزرگ شهر پردیس، ایستگاه آتش نشانی در فاز ۹، آسفالت معابر شهری، طرح‌های فرهنگی و ورزشی در بومهن و روکش آسفالت جاده قدیم جاجرود بخشی از طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

وی بیان داشت: افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی الغدیر در بومهن، اصلاح هندسی نقاط ترافیکی در شهرهای بومهن و پردیس، راه اندازی بخشی از پایش تصویری در بومهن و فازهای ۸ و ۱۱ که در دستور کار قرار گرفته، دسترسی به لوپ جاده قدیم از بومهن، افتتاح دفتر بیمه سلامت، ایجاد ظرفیت استفاده از فیبر نوری اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان پردیس از برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف خبر داد و اظهار داشت: با برگزاری گشت‌های مشترک با ۶۰۰ بنگاه غیر مجاز از مجموعه ۲ هزار بنگاه املاک فعال در شهرستان برخورد شد و حاصل این برخوردها کاهش ۲۵ درصدی نرخ مسکن در طی ماه گذشته است.

قضاتلو ادامه داد: اتصال ۴ روستا به آب شهری، مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز، برگزاری گشت‌های مشترک تعزیرات برای نظارت بیشتر به وضعیت بازار، رسیدگی به مشکلات مسکن مهر، واگذاری ۷ مدرسه به آموزش و پرورش در دست اقدام و اجرا است. وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم دولت را با کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیاردی و خزانه خالی تحویل گرفت، توضیح داد: دولت سیزدهم موفق شد پس از ۱۰ سال رشد اقتصادی را ۴ درصد افزایش بدهد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: برای نخستین بار با برنامه ریزی در فروردین و اردیبهشت دولت از بانک مرکزی استقراض نکرد، افزایش ۴۰ درصدی حجم تجارت خارجی، رشد ۵۱ درصدی صنعت و توجه ویژه به تولید و مثبت شدن تراز تجاری ایران پس از چند سال، توجه به شرکت‌های دانش بنیان و افزایش ۴۰ درصدی حضور شرکت‌های فناور در دنیا بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

قضاتلو ادامه داد: پرتاب ماهواره سیاح بعد از ۴ سال و پرتاب ماهوار نور بعد از دوبار پرتاب ناموفق، کاهش ۲۰ درصدی نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری، اجرای موفق طرح بیمه سلامت برای ۵ دهک جامعه، کاهش تعرفه‌های انشعابات آب، برق و گاز و قطع نشدن مکرر برق در امسال و سال گذشته با افزایش نیروگاه‌ها بخش دیگری از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم است.

وی افزود: حضور در پیمان شانگهای، امضای قرارداد با ۳۷۰ کشور خارجی دستاوردهای خارجی دولتی است که به زبان سیاست خارجی تسلط دارد و محور دیپلماسی منطقه قرار گرفته است.

کد خبر 5870328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha