اتحادیه اروپا اظهارات بن گویر را به شدت محکوم کرد

اتحادیه اروپا اظهارات بن گویر را به شدت محکوم کرد

اتحادیه اروپا اظهارات وزیر تندروی کابینه رژیم صهیونیستی در رابطه با آزادی آمد و شد فلسطینیان در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سما، امروز جمعه، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای سخنان ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره آزادی رفت و آمد فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی را به شدت محکوم کرد.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد: روابط میان اتحادیه اروپا و اسرائیل باید بر احترام به حقوق بشر و اصول دموکراتیک استوار باشد. تمامی انسان‌ها با یکدیگر برابرند و برخورد با همه آنها باید یکسان باشد.

این نهاد اروپایی افزود: ارزش‌های دموکراتیک و احترام به حقوق بشر عنصر وجودی مشارکت میان اتحادیه اروپا و اسرائیل است و از جمله این امور، ارزش‌ها و حقوقی است که به ساکنان تحت سلطه اشغالگران در اراضی فلسطین مربوط می‌شود.

اتحادیه اروپا تاکید کرد که به موجب قوانین بین‌المللی شهرک‌های صهیونیستی، غیرقانونی و مانعی برای برقراری صلح هستند و تهدیدی برای اجرای راه حل دو دولتی به شمار می‌آیند.

این اتحادیه بار دیگر بر مخالفت شدید خود با سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و اقدامات صهیونیست‌ها در این راستا از جمله ایجاد موانع در آمد و شد فلسطینیان در کرانه باختری تاکید کرد.

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دهد آزادی رفت و آمد فلسطینیان به شکل ملموسی افزایش و بهبود پیدا کند، تسریع در ساخت‌وسازهای فلسطینیان حاصل شود، رشد اقتصادی و اجتماعی در مناطق موسوم به مناطق «ج» محقق شود و ایجاد وخامت در اوضاع زندگی فسلطینیان متوقف شود.

گفتنی است ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دیروز گفته بود که حق او، همسر و فرزندانش در رفت و آمد در کرانه باختری اشغالی از حق رفت و آمد فلسطینیان مهم‌تر است و حق وی در زندگی بر حق فلسطینیان در آمد و شد اولویت دارد.

کد خبر 5870457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha