۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۱۹۳؛

۱۵۵۰ زائر حسینی از خدمات امدادی اورژانس خوزستان بهره‌مند شدند

۱۵۵۰ زائر حسینی از خدمات امدادی اورژانس خوزستان بهره‌مند شدند

چذابه- سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: یک هزار و ۵۵۰ نفر زائر اربعین حسینی در مرز چذابه از خدمات امدادی اورژانس بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عارف شرهانی ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران به امدادرسانی اورژانس خوزستان به یک هزار و ۵۵۰ زائر اربعین حسینی در مرز چذابه اشاره کرد و افزود: این تعداد امدادرسانی شامل مراجعه ۷۴۱ نفر به درمانگاه چذابه، ۵۰۵ نفر اورژانس پیش بیمارستانی، ۳۰۴ نفر سالن سرد و اعزام هفت نفر از درمانگاه چذابه به مرکز درمانی از ۲۷ مرداد تا روز جاری است.

وی در ادامه گرمازدگی، مشکلات تنفسی و گوارشی و ترافیکی را اصلی‌ترین موارد مراجعه زائران اربعین حسینی به پایگاه‌های اورژانس خوزستان عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و پنج بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده‌باش قرار دارد.

شرهانی گفت: طرح خدمت رسانی اورژانس خوزستان به زائران اربعین حسینی در قالب تیم‌های درمانی و خدماتی از طریق ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران به سمت مرز چذابه از ۲۷ مرداد ماه آغاز به‌کار کرد.

وی اظهار کرد: همچنین از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس جدید به علاوه ۱۴ آمبولانس موجود برای خدمات به زائران آماده‌اند، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر شده و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

شرهانی تاکید کرد: درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، هشت پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

کد خبر 5871378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha