۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تمرکز بخش کشاورزی استان قزوین بر افزایش بهره وری است

تمرکز بخش کشاورزی استان قزوین بر افزایش بهره وری است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمرکز بخش کشاورزی استان باید بر افزایش بهره وری باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین عطایی در مراسم گرامیداشت هفته دولت و آئین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که صبح یکشنبه با حضور سید حسن حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شد اظهار کرد: افزایش بهره وری یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی و تحمیل اشتغال به بخش کشاورزی و کمی سرانه ان بخش که بخشی از اشتغال کشو را تأمین می‌کند در صورتی که وظیفه اصلی آن تأمین امنیت غذایی است و این کاهش سرمایه گذاری را نشان می‌دهد که نیازمند حمایت و توجه ویژه ای است.

وی افزود: تمرکز بخش کشاورزی استان بایستی بر افزایش بهره وری باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمی بیش از ۳ درصد است در صورتی که در صنعت ۲۰ درصد سرمایه گذاری انجام می‌شود.

این مسئول به تولید انواع محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در خرید تضمینی گندم در سال جاری توانستیم تا همین حالا ۵ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته خرید داشته باشیم با توجه به اینکه امسال بارندگی ۱۰ درصد کاهش داشته که این میزان در بلند مدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.

بیش از ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است

عطایی اضافه کرد: امسال بدون افزایش سطح کمی در کشت گندم توانستیم کیفیت بهره وری در تولید این محصول استراتژیک را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و الباقی نیز با پیگیری‌های انجام شده بزودی پرداخت خواهد شد.

وی به ظرفیت خوب استان در تولید محصولات آبزی پروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۱۰۰ تن انواع ماهیان در استان تولید و ۱۰ سایت بزرگ پرورش ماهیان در استان وجود دارد که نشاندهنده پتانسیل مستعد استان در این صنعت است.

کد خبر 5871917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد63ساله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
      0 0
      سلام جناب عطای کمی فکردامدار باشید وام بدهید دامدار تولید کندجوابی برای نسل آینده داشته باشیم روزی شرمنده نسل وپیری خودمان نباشیم پل پشت سرمان نگاه کنیم می‌توانستم چران کردم اون افسوس حالت بدی دارد باسپاس دامدار