۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر:

۱۲+۱موکب ایام اربعین حسینی در ملایر برپا شده است

۱۲+۱موکب ایام اربعین حسینی در ملایر برپا شده است

همدان- مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر: در ایام اربعین حسینی ۱۳ موکب در این شهرستان شامل ۱۲ موکب در سطح شهرستان و یک موکب برون مرزی در کربلا برپا شده است.

حجت الاسلام روح الله نجفی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین امام حسین از نمادها و نشانه‌های اصل ظهور خواهد بود.

وی افزود: اقتدار شیعه و مسلمان امروز اربعین است و اجتماع بزرگ شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین (ع) پیام‌های خوب و ارزشمند چون وحدت را در دنیا منعکس خواهد کرد.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه هر سال که پیش می‌رویم پیاده روی و این مانور عظیم پر شورتر از گذشته تبلور پیدا می‌کند، گفت: در شهرستان ملایر نیز زائران زیادی راهی سرزمین کربلا در این ایام شده‌اند.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی ۱۳ موکب در این شهرستان شامل ۱۲ موکب در سطح شهرستان و یک موکب برون مرزی برپا شده که این موکب‌ها بیش از یک هفته است که برپا شده و در حال خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی را در این موکب‌ها برای زائران داریم، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها استفاده از ظرفیت موکب‌ها با حضور مبلغین برای ترویج مسائل فرهنگی، عفاف و حجاب، معرفی شهدا در راستای کنگره ۸ هزار شهید استان، برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: بیش از ۷۰ نفر از روحانیون و ۴۵ مداح به مناطق مختلف همزمان با ایام اربعین و دهه آخر صفر به مناطق مختلف شهری و روستایی و مساجد اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های اربعین گفت برپایی مراسم‌های روضه‌خوانی و عزاداری در ایام اربعین در هیأت‌های مذهبی، مساجد، روضه‌های خانگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی پویش‌های مختلف و … را از برنامه‌های ایام اربعین در ملایر است.

حجت‌الاسلام نجفی افزود: پیاده روی جا ماندگان اربعین را امسال نیز مانند سال گذشته داریم، پیش بینی می‌کنیم در این برنامه بیش از یک هزار نفر شرکت کنند.

کد خبر 5872661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha