۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر مطرح کرد؛

کشف بزرگترین زمین خواری حوزه منابع طبیعی در نوشهر

کشف بزرگترین زمین خواری حوزه منابع طبیعی در نوشهر

نوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: بزرگترین زمین خواری حوزه منابع طبیعی به میزان ۵۷ میلیون مترمربع در نوشهر کشف وبا متخلفان برخورد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد خزایی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به دستاوردها و اقدامات دولت در استان گفت: واگذاری پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی بین راهی به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ماده ۳ و بر اساس آگهی مزایده در دولت سیزدهم به تعداد ۵ فقره و به مساحت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار و اشتغال زایی ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق اجرای تفاهم نامه استاندار، معاون وزیر کشور و ریاست سازمان منابع طبیعی برای تعیین و تکلیف اراضی حریم دریا، تهیه نقشه اراضی ساحلی با اشتغال هزار نفر در دستور کار قرار دارد.

وی از انعقاد و قرارداد اجاره بستر دریا برای احداث هفت اسکله تفریحی و توریستی خبر داد و گفت: آزاد سازی حریم دریا در طول ۱۱۶ کیلومتر و اخذ سند تک برگ به مساحت ۸۲۲ هکتار حریم دریا به نام دولت از دیگر اقدامات است.

خزایی اخذ ۲۳۷ فقره سند تک برگ به مساحت ۵۸۴ هزار و ۲۷۶ هکتار سند به نام اراضی ملی که نیمی در دولت سیزدهم انجام شد، نصب ۱۹۳ بنچ مارک، اجرای ۱۴ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای محروم، محلول پاشی و مبارزه با آفات و پایش ۱۲۰ هزار هکتار از دیگر اقدامات است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: زراعت چوب در وسعتی بالغ بر ۴۴۰ هکتار در دولت سیزدهم برای جبران کمبود چوب آلات ناشی از طرح تنفس جنگل انجام شد و تولید شش میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال، تولید و توزیع بیش از سه میلیون اصله نهال و نهال کاری ۳۵۰ هکتار از دیگر اقدامات است.

وی از کشف ۴۴۳ مترمکعب قاچاق چوب در استان خبر داد و گفت: ۳۰۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان از دست متجاوزان خارج شد.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران از کشف و شناسایی و صادر شدن اجرای حکم داوری رفع تصرف به نفع دولت در بزرگترین زمین خواری در استان مازندران به مساحت ٥٧ میلیون مترمربع با ورود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، نوشهر خبر داد و گفت: همچنین سند ۸۴ هکتاری کلاردشت به نفع دولت ابطال شد.

کد خبر 5873790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha