۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۴۱

مدیر کل صمت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

بازگشت ۶۰ واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید

بازگشت ۶۰ واحد تولیدی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید

شهرکرد_مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۰ واحد صنعتی در استان که از مدار خارج شده بودند مجدداً به فرایند تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل‌الله رحمتی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری تیم اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: دو پهنه بسیار خوب معدنی در استان کشف شده که در حال ثبت آن هستیم.

وی افزود: اگر این پهنه‌های معدنی در چهارمحال و بختیاری به ثبت برسد این استان که تاکنون در زمینه کشاورزی مشهور بود، قابلیت معدنی هم خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ۱۸ معدن غیرفعال این استان فعال شود و در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

رحمتی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری توانستیم رشد تولید را محقق کنیم، عنوان کرد: گرایش مردم استان باید به سمت استفاده از کالا و محصولاتی برود که در همین استان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مقطعی با رشد نرخ سیمان مواجه شدیم که با افزایش تولید و عرضه سیمان توسط کارخانه سیمان شهرکرد توانستیم این موضوع را کنترل و به یک ثبات در بازار این محصول در استان برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این استان از دیرباز استان یک درصدی بوده، یک درصد جمعیت کشور، یک درصد مساحت کشور و یک درصد صنعت کشور، سهم پایین استان در بخش صنعت باعث شد تا در این حوزه دیده نشویم.

رحمتی بیان کرد: اما تلاش شد تا از زمره یک درصدی‌ها در حوزه صنعت خارج شویم، کمااینکه هم‌اینک با پیش‌بینی بیش از ۲ هزار طرح صنعتی که بیش از ۴۲۰ مورد آن پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارد، توانستیم جایگاه صنعت استان را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به صدور ۲۰ گواهی کشف و ۹ پرونه اکتشاف در حوزه معدن چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: استخراج از معادن استان در پنج ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶۰ واحد صنعتی در استان که از مدار خارج شده بودند مجدداً به فرایند تولید بازگشتند، تصریح کرد: امسال جذب سرمایه‌گذار در استان ۵۵ درصد رشد داشت.

رحمتی افزود: صدور ۱۴۳ جواز جدید و ۶۱ پروانه بهره‌برداری و همچنین افزایش ۱۴ درصدی در اشتغال در چهارمحال و بختیاری باعث شد تا یک هزار و ۱۰۰ نفر به خانواده صنعت، معدن و تجارت استان اضافه شوند.

کد خبر 5874523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha