۸ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۲۳

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل:

۲۳ موکب آران و بیدگل در راهپیمایی اربعین فعال شد

۲۳ موکب آران و بیدگل در راهپیمایی اربعین فعال شد

کاشان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل با اعزام ۲۳ موکب برای راهپیمایی اربعین رتبه نخست موکب داری در سطح استان اصفهان را دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: مردم و هیئات مذهبی آران و بیدگل حضوری فعال در راهپیمایی اربعین حسینی و همچنین پذیرایی از زوار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ موکب از شهرستان آران و بیدگل در پذیرایی از زوار حسینی در عراق و مرز مهران فعال هستند، ابراز داشت: این شهرستان رتبه نخست موکب داری در سطح استان اصفهان در ایام اربعین را دارا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه این موکب ها بیشتر در زمینه آسمان و پذیرایی زائران فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برخی دیگر از این مواکب علاوه بر اسکان و پذیرایی در امور بهداشتی و درمانی و فرهنگی هم فعالیت دارند.

وی با اشاره به برآوردهای انجام شده برای پذیرایی از زوار در این مواکب خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنیم که مواکب آران و بیدگل در ایام اربعین حسینی در هر شب بیش از ۲۰ هزار زائر را اسکان دهند.

حجت الاسلام مجیدی تبار با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان آران و بیدگل در موکب داری نقش فعال دارند، گفت: از مجموع ۲۳ موکب شهرستان آران و بیدگل هفت موکب توسط روستاییان این شهرستان اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه مواکب شهرستان آران و بیدگل از ۱۰ تا ۲۳ صفر به زائران خدمت می‌دهند، افزود: ضیافت خانه آستان مقدس حضرت هلال بن علی (ع) آران و بیدگل نیز به عنوان نماینده بقاع متبرکه استان اصفهان در مرز مهران به زوار حسینی خدمت می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: این ضیافت خانه به مدت ۱۵ روز، به طور متوسط روزانه شش هزار پرس غذای گرم در بین زوار در مرز مهران توزیع می‌کند.

کد خبر 5874552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha