۱۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبر داد؛

جابجایی بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین با حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی

جابجایی بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین با حمل‌ونقل عمومی خراسان رضوی

مشهد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۹ هزار زائر اربعین حسینی تا نهم شهریور ماه با حمل و نقل عمومی استان به مرزهای غربی کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر شهامت در رابطه با وضعیت اعزام زائران اربعین حسینی با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای غربی کشور، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۴۰ دستگاه اتوبوس جهت جابجایی زائران اربعین حسینی از مبدأ مشهد و شهرستان‌های استان به مقصد مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه اعزام شدند.

وی با بیان این‌که از بیست و هفتم مرداد ماه تا نهم شهریور ماه، بیش از ۳۹ هزار زائر به مرزهای غربی کشور اعزام شدند، ادامه داد: از این میزان، ۵۹۰۰ نفر اتباع کشور افغانستان و پاکستان و مابقی، خادمان موکب‌ها، هیأت‌های مذهبی و سفرهای گروهی و انفرادی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به افزایش سهمیه اعزام زائران غیر ایرانی اربعین حسینی طی روزهای پیشِ رو، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی اعزام زائران اربعین حسینی با سفرهای تابستانی، کمبود اتوبوس در تمام کشور موضوع عجیب و جدیدی نیست.

وی افزود: در مشهد مقدس نیز با توجه به بازگشت زائران امام رضا (ع) و اتباع کشورهای همسایه و بیشترین بُعد مسافت تا مرزهای غربی و همچنین اقدامات و هماهنگی‌های گسترده جهت اعزام‌های گروهی و موکب‌ها، تاکنون ازدحام مسافر در این شهر وجود نداشته و در برخی مقاطع، حداکثر به اندازه سه الی چهار اتوبوس، مسافر در انتظار تأمین ناوگان بوده است.

شهامت، توصیف موضوع به قحطی و کمبود شدید را مغایر با واقعیت دانست و گفت: در این ایام به بیش از ۴۵۰ هزار نفر در مسیرهای خارج و داخل استان خدمت‌رسانی شده و تخصیص تمام ناوگان به سفرهای اربعین حسینی فاقد اعتبار است.

وی ابراز کرد: با وجود فرسودگی در ناوگان و عدم ازدحام نسبت به سال قبل، استمرار سرویس‌دهی به مسافران حاصل همکاری مؤثر همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل است و راه‌اندازی لیست انتظار برای برخی مقاصد که در ساعاتی با کمبود مواجه هستند، در راستای مدیریت فضای پایانه است.

کد خبر 5876407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha