۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس اعلام کرد؛

تجهیز فارس به ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب

تجهیز فارس به ۱۳ تصفیه خانه فاضلاب

شیراز - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: تعداد تصفیه خانه های فاضلاب استان فارس به ۱۳ مورد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جان صادق‌پور بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مناطق جنوبی فارس با مشکلات تنش آبی مواجه است البته در تابستان امسال باتوجه به تأمین روش‌های جدید منابع آبی برای این مناطق تنش‌های آبی کمتر در جنوب فارس احساس شد.

وی اضافه کرد: از مهرماه ١۴٠١ برنامه‌ریزی برای تأمین آب تابستان امسال انجام و روش‌های تأمین آب برای مناطق مختلف فارس تدوین شد.

صادق‌پور تأکید کرد: ٧٨ پروژه طی یک ماه گذشته با اعتباری بالغ بر یک هزار ٧۵٠ میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گفته این مقام مسئول با بهره‌برداری از این طرح‌ها ٨٠٠ هزار نفر از منابع آب شرب بهره‌مند شدند لازم به ذکر است پیش‌تر ١٠ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان وجود داشته که اکنون سه تصفیه‌خانه جدید نیز به مجموع تصفیه‌خانه‌های استان افزوده شد.

مدیرکل عامل شرکت آب و فاضلاب فارس در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر حجم ذخایر آب‌های سدهای استان نیز تأکید کرد: در استان فارس از طریق چهار سد منابع آبی تأمین می‌شود که سد سلمان فارسی در «قیر و کارزین» دارای ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، سد «درودزن» دارای ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب و سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد که تأمین‌کننده آب در شهرستان‌های لارستان و لامرد است و دارای ۷۶۰ کیلومتر خط انتقال است حجم قابل‌توجه ای آب در آن ذخیره شده است.

به گفته این مقام مسئول سد «رودبال» که تأمین‌کننده نقاط مختلف استان فارس است اکنون خشک شده است.

وی اضافه کرد: دو نوع هدر رفت آب وجود دارد که یکی ظاهری و دیگری واقعی است و میزان هدر رفت آب در استان فارس نزدیک به ۵۰ درصد و علت این اتفاق نیز وجود انشعابات غیر مجاز و سرقت آب در فارس است.

صادق‌پور متذکر شد: اگر سرقت آب در استان وجود نداشته باشد استحصال آب در استان فارس برای تمام مناطق مکفی و تأمین‌کننده نیاز استان است.

وی به پایان ذخیره سد رودبال هم اشاره و در این خصوص تأکید کرد: متأسفانه ذخیره سد رودبال که به‌عنوان یکی از منابع بزرگ تأمین آب استان محسوب می‌شود و درگذشته حدود ۶۰۰ لیتر بر ثانیه خروجی داشت و نقش مهمی در آبرسانی به شهرستان‌های فسا، حاجی‌آباد و داراب ایفا می‌کرد به پایان رسید.

او افزود: در واقع امسال ذخیره سد رودبال را که یکی از مهم‌ترین منابع آبی استان به شمار می‌رفت را از دست دادیم و این در حالی بود که این سد، آب حدود ۵۰ روستا و هشت شهر را تأمین می‌کرد.

کد خبر 5878103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha