۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵

ترامپ: فاشیست‌ها با حقه‌بازی حقوقی قصد دخالت در انتخابات را دارند

ترامپ: فاشیست‌ها با حقه‌بازی حقوقی قصد دخالت در انتخابات را دارند

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعلام کرد متوسل‌شدن به بندهای قانون اساسی برای ردصلاحیت او حقه‌بازی دموکرات‌ها و فاشیست‌ها و تلاش برای دخالت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس‌نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید متوسل‌شدن سناتورهای دموکرات به متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا برای اخراج او از روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «حقه‌بازی» دیگر برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۴ است.

ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «سوشال‌تروث» نوشت: تقریباً همه متخصصین حقوق گفته‌اند که متمم چهاردهم، هیچ مبنای قانونی یا جایگاهی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ندارد. استفاده از این متمم قانون اساسی، یک حقه‌بازی دیگر از طرف چپ‌های رادیکال، کمونیست‌ها و فاشیست‌ها برای دزدیدن دوباره انتخابات است.

وی «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنوین آمریکا را «بدترین، بی‌کفایت‌ترین و فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا «توصیف کرد که «نمی‌تواند در یک انتخابات آزاد و منصفانه پیروز شود.»

به نوشته فاکس‌نیوز، «تیم کین» سناتور دموکرات روز یکشنبه اعلام کرد که هدف از حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، ایجاد اختلال در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مندرج در قانون اساسی آمریکا بود تا از این استدلال برای رد صلاحیت ترامپ جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طریق متمم چهاردهم قانون اساسی استفاده کند.

در بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا آمده هر کسی که قبلاً منصب دولتی و نظامی داشته، درصورتی که در شورش یا قیام یا حمایت از چنین اقداماتی مشارکت داشته باشد، از حضور در انتخابات محروم می‌شود.

پیش از این ترامپ گفته بود که محاکمه او نباید تا پایان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ انجام شود. دادستان‌های آمریکا اما در واکنش اعلام کردند که از دادگاه می خواهند روند محاکمه این پرونده را تسریع کند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به «توطئه برای کلاهبرداری از ایالات متحده»، «اجتماع برای مداخله در دادرسی رسمی»، «مداخله و تلاش برای مداخله در دادرسی های رسمی» و «توطئه علیه حقوق» متهم شده است.

کد خبر 5879435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha